BERLIN, Njemački automobilski koncern “Folksvagen” (VW) u januaru je isporučio na tržište 538.500 vozila, što je za 41 odsto više nego u istom mjesecu lani. Rastu prodaje su doprinjele sve marke u okviru grupacije.
Kompanija je, ipak, upozorila da će, uprkos dobrim januarskim rezultatima, ova godina biti teška, uglavnom zbog toga što je većina zemalja ukinula prodaju vozila po principu zamjene “staro za novo”.
Prodaja glavnih marki VW povećana je za 46 procenata, na 359.300 vozila, uglavnom zahvaljujući interesovanju kupaca za modele “golf” i “polo”.
Češka “Škoda”, koja je u stoprocentnom vlasništvu “Folksvagena”, je prodala 54.100 automobila, 55 odsto više nego lani, a rastu je najviše doprinjela velika tražnja za automobilima te marke u Kini. Prodaja španskog “Seata” povećana je za 23 odsto, na 24.300 vozila.
“Situacija na inostranim tržištima automobila ostaje napeta”, naveo je u izvještaju o poslovanju direktor prodaje VW Kristian Klinger. Folksvagen planira da do 2018. godine po prodaji premaši japansku “Tojotu” i da postane najveći svjetski prodavac automobila.
Predsjednik njemačkog udruženja uvoznika automobila rekao je Rojtersu da će broj registracija novih vozila u februaru u Njemačkoj biti smanjen za 30 odsto zbog prestanka prodaje “staro za novo”. Za celu godinu, broj registracija će opasti za jedan milion, na 2,8 miliona vozila.