VATERLO, Žene imaju važnu ulogu u tekućem fudbalskom prvenstvu Evrope (UEFA EURO 2008), a njihov finansijski doprinos trgovini vezanoj za taj šampionat treba da dostigne najmanje 140 miliona evra, zaključak je opsežne ekonomske studije sprovedene za kompaniju “Master kard” , oficijalnog sponzora evropskog fudbalskog prvenstva još od 1992. godine.
Prema studiji, žene će biti zaslužne za ekonomsku “injekciju” od prosječno četiri miliona evra po utakmici.
Pripadnice lepšeg pola će u ukupnoj zaradi od prvenstva, koju “Master kard” procjenjuje na 1,4 milijarde evra, učestvovati sa 10 odsto, ali će taj procenat u nekim zemljama, kao što su Njemačka i Švedska, premašiti i 30 procenata.
Nova studija ističe da je ovakav ekonomski uticaj žena djelimično uzrokovan time što fudbalska industrija sve više postaje svjesna komercijalnog potencijala navijačica.
Žene koje zanima fudbal će prije nego muškarci kupiti dresove svojih omiljenih timova i aktivnije učestvovati u šampionatu. Vrhunsku fudbaleri postali su idoli u brojnim segmentima tržišta dostupnim ženama, kao što je slučaj u Njemačkoj, Italiji i Francuskoj, gde prodaju pokreće interesovanje žena za kupovinom postera ili časopisa posvećenih fudbalerima i njihovom privatnom životu.