BEOGRAD, “Fijat” je za novinare iz Evrope organizovao u Torinu svjetsku promociju novog modela “tipo”. Zbog najnovijih događaja u Turskoj, gdje se ovaj model proizvodi za čitav svijet, postoji velika šansa da se “tipo” pojavi na proizvodnim linijama u Kragujevcu.
To zavisi od našeg dogovora sa Ruskom Federacijom o kvotama za uvoz automobila, ali i od razvoja političke situacije u Turskoj.
Kada je planiran i kada je zamišljen “fijat tipo” kao novi mobel za tržišita sa kupcima plićeg džepa, nije ni bilo spekulacija da će se on proizvoditi dalje od Turske.
Međutim, od tada poslije obaranja ruskog aviona i pretvaranja Turske u neprijatelja broj jedan Ruske Federacije, strani proizvođači kao “Fijat” razmišljaju o alternativi za proizvodnju.
To se logično nameće pošto je “tipo” na platformi našeg “fijata 500 L”. To otvara vrata da se “tipo” montira u Kragujevcu za šta Italijani veoma uzdržano već sada kažu da je sve moguće.
“Tipo” je automobil koji će zahtevati masovnu proizvodnju, jer mu je cijena od 12.500 evra garantuje uspjeh na mnogim tržištima.
“Za 12.500 evra dobijate automobil solidno opremljen, ima pored motora od 1.600 kubika dizel aluminujumske felene, siti volan, radio sa blututom, kameru za vožnju u nazad, praćenje bijele linije i još mnogo toga. Jednostavno to je dobro opremljen sedan”, kaže Aantonela Brunoat iz “Fijata”.
Fabrika “Fijat-Krajsler automobili Srbija” ima dovoljan kapacitet da prihvati novi model. Ovogodišnji izvoz fabrike iz Kragujevca do oktobra je milijardu evra, što je pet puta više nego izvoz Željezare Smederevo. FCA jedna od 10 najboljih fabrika u Evropi po ocijeni udruženja proizvođača i spremna je bez prepravki prihvati nove modele.
Alberto Dilio iz Dzajn centra “Fijata” kaže da je “fijat tipo” na istoj platformi kao i “fijat 500 L” i “fijat 500 living”. “Ovo je model od kojeg očekujemo mnogo, do 2017. godine “Fijat” će proizvoditi milon vozila godišnje u Evropi”, rekao je Alberto Dilio.
U Ministarstvu privrede Srbije ozbiljno razmišljaju od budućnosti fabrike u Kragujevcu. Ugovor sa “Fijatom” ističe 2018. godine.
Novih modela će biti, kažu čelnici “Fijata”, a na Srbiji je da se dobro organizuje i na vrijeme obezbjedi svoje učešće u proizvodnji i zaposli fabriku i dobavljače. Srbiji na ruku ide neutralnost u političkim sukobima, tako da može iskoristiti svoju poziciju i dobije nove poslove. RTS