TORINO, Italijanski “Fijat” razmatra mogućnost razvijanja nove robne marke jeftinog vozila, izjavio je izvršni direktor najveće italijanske auto-kompanije Serđo Markione.
“Novi brend razvijaćemo sami”, rekao je Markione na kongresu predstavnika automobilske industrije, koji se održava u Torinu.
“Fijat” i drugi proizvođači aktivno rade na razvoju vlastitih jeftinih automobila, u svjetlu uspjeha koga je postigao francuski “Reno” s brendom “Logan” i opšte medijske pažnje posvećene indijskoj kompaniji “Tata” i njenom najjeftinijem automobilu na svijetu, nazvanom”nano”, podsjetio je Rojters.
Markione je rekao da bi “Fijatov” indijski partner, “Tata”, mogao da učestvuje u stvaranju nove robne marke i dodao da će definitivna odluka o tome biti donjeti u narednih 12 mjeseci.
Markione je, govoreći j o planovima kompanije, ponovio namjeru da se automobili brenda “Alfa Romeo” proizvode u Sjevernoj Americi, premda još nije odlučeno gdje i od kada.
“Fijat” je prisutan na američkom tržištu s luksuznim sportskim automobilima “Ferari” i “Maserati” i prodao je ograničen broj modela “8C kompeticione” američkim kupcima, ali se još nije vratio na to tržište s kompletnim asortimanom.
Markione je izrazio “veliku želju” da na američko tržište donese najnoviju verziju modela “ćinkvećento”, uvjeren da će i tamo to malo vozilo biti “hit”, kakav je postao u Evropi od kada je lansiran, prošlog jula.
Šef “Fijata” je najavio da će sa premijerom kanadske provincije Ontario razgovarati o mogucnostima proizvodnje robne marke “Alfa Romeo” u toj provinciji.
Markione je kazao da je i Meksiko mogući kandidat za proizvodni pogon, ocenjujući da bi to bilo normalno širenje prisustva “Fijata” u Latinskoj Americi, posebno u Brazilu, na čijem tržištu ta kompanija već ima dominanatu ulogu.
Markione je podvukao da je “Fijat” u posljednje vrijeme zapostavio Rusiju i naglasio da će njegova kompanija uskoro posvetiti veću pažnju toj zemlji, čije će tržište automobila uskoro biti najveće u Evropi.