VAŠINGTON, Društvena mreža “Fejsbuk” priprema se za izlazak na berzu u nadi da će kompanija postići vrijednost od 100 milijardi dolara, navode upućeni izvori.
Kompanija planira da ponudi svoje akcije u periodu od aprila do juna 2012. godine i da u prvoj rundi sakupi 10 milijardi dolara, piše “Vol strit džurnal”.
Izlazak “Fejsbuka” na berzu očekuje se godinama kao presudan momenat za najnoviji talas investicija u poslove na internetu. Kompanija do sada nije javno objavljivala planove o prodaji svojih akcija na berzi, a njen portparol Leri Ju izjavio je da “Fejsbuk ne želi da se bavi spekulacijama”.
Komentatori napominju da će se “Fejsbuk” pojaviti na berzi u vrijeme kada investitori počinju da preispituju neke novije investicije u poslove na internetu.
“Vol strit džurnal” kao primjer navodi izlazak na berzu kompanije za onlajn kupovinu sa popustima “Grupon” 3. novembra, čije su akcije u posljednjih pet dana oslabile za 42 odsto, poslije rasta u prvim danima berzanske trgovine.
U “Fejsbuku” se trenutno vodi unutrašnja rasprava o tome kada treba podnijeti zahtjev za izlazak na berzu nadležnoj tržišnoj komisiji u SAD, a to može da se desi već do kraja godine, rekli su upućeni izvori. Oni su naglasili da vlasnik “Fejsbuka” Mark Zukerberg još nije donio konačnu odluku.
Kompanije često izlaze na berzu nakon što uspiju da ostvare prihod od 100 miliona dolara. “Fejsbuk” bi mogao da debituje sa prihodom od preko četiri milijarde dolara, po čemu će nadmašiti veterana veb industrije, kompaniju “Jahu”.
“Fejsbuk” je osnovan 2004. godine kao društvena mreža Univerziteta Harvard, a danas ima 800 miliona korisnika širom svijeta, od kojih 500 miliona koristi svoje naloge svakog dana.
Kompanija će do kraja godine vjerovatno preći granicu od 500 akcionara, pa će, u skladu sa zakonom, biti obavezna da do aprila javno objavi svoje finansijsko stanje.