BEOGRAD, Srbija je zemlja u kojoj 83 odsto stanovnika svoje internet vrijeme provodi na Fejsbuku. Dok oni broje lajkove – profesionalci onlajn marketinga broje novac.
Milan Maglov ima skoro milion fanova na Fejsbuk stranicama koje kontroliše. Počeo je samo sa 50 fanova. I malo inata.
“Više godina sam se bavio marketingom radeći u marketinškim agencijama. Jedno popodne predložio sam svom direktoru da vodim Fejsbuk stranicu agencije u kojoj sam radio koja je tada imala možda 50 fanova. Međutim, on se nije složio, rekavši da ja ne bih bio baš dobra osoba za to. To je bio moj okidač i isto popodne napravio sam stranicu Dnevna doza kreativnosti koja je ubrzo postala veoma popularna i sada broji više od 265.000 fanova. Sada sam najuspešniji frilenser u Srbiji”, priča Maglov.
On kaže da su najveći izazovi u onlajn marketingu objašnjavanje njegovog značaja klijentima, ali da se napor i te kako isplati.
“U Srbiji sada već i mala preduzeća shvataju važnost prisustva na društvenim mrežama, a posebno Fejsbuku koji je kod nas dominantan. Stariji ljudi i oni koji ne koriste društvene mreže sporije se odlučuju za ovakav marketing ali kada vide rezultate, i te kako su spremni da plate”, kaže on.
“Jako je čudno kada neko izdvoji 100.000 evra za TV kampanju, a ništa za društvene mreže. Po meni, to je u ovom trenutku veoma pogrešan pristup. Trenutno mi više odgovara da radim sa malim firmama, a moram da napomenem da, što se tiče biznisa na društvenim mrežama, apsolutni primat ima Fejsbuk, potom Instagram, a tek onda ostale mreže”, jasan je Maglov.
Jedan od naših najuspješnijih komjuniti menadžera, kojeg znaju pod imenom Visual Infinity, ima istoimenu agenciju i Fejsbuk stranicu Dnevna doza lepog koja broji više od pola miliona fanova. Počeo je od nule, a sada ubira plodove svog truda.
“Kada sam 2008. godine iz znatiželje napravio stranicu na Fejsbuku, nisam bio svestan da će me upravo to dovesti do ogromnog uspeha”, priča on.
“Dok sam još pohađao srednju školu i razmišljao koji ću fakultet da upišem, imao sam hobi koji je malo kasnije prerastao u biznis i doneo mi novi stan, automobil i pristojan život. Uz to, došlo je i ono mnogo važnije, a to je iskustvo, kao i sjajni kontakti i putovanja”, ističe on.
Kako kaže, put do uspjeha nije bio lak. Društvene mreže su promjenljive i pune uspona i padova.
“Nisam se predao, gledao sam u budućnost i sada čak zapošljavam tim mladih ljudi koji sjajno napreduju”, otkriva mladić koji ima samo 22 godine i iskustvo o kojem njegovi vršnjaci mogu samo da sanjaju.
Kada su u pitanju principi uspkeha u onlajnu on kao prvi i najvažniji navodi – kvalitet.
“Kvalitet mora da bude ispred kvantiteta. Naporno sam radio, pisao i planirao svaki korak, činio boljim sebe i svoj tim. Za nekoliko godina sam napravio uspešnu marketinšku agenciju koja je vrlo prepoznatljiva u Srbiji, mada se ja lično ne eksponiram. Ostavljam takav vid promocije ljudima sa kompleksima. Zainteresovan sam za dizanje uspeha, a ne sopstvenog ega”, jasan je ovaj mladić. 24sata.rs