BANJALUKA, Planersko-studijska dokumentacija za položaj trase autoputa kojim bi sjeverna i južna Hrvatska bile povezane kroz BiH je u planu kroz nekoliko idejnih rješenja, potvrdio je juče Namik Kupusović, projekt koordinator za koridor 5c u Ministarstvu transporta i komunikacija BiH.
Kako nam je rekao, projekat autoputa kod Dubrovnika se tretira kao zajednički projekt BiH i Hrvatske, jer se ujedno radi i o priključcima za Pelješac, Zaton i Dubrovnik.
Napomenuo je da to nije nikakav novi projekat, jer se trasa već nalazi u važećem prostornom planu FBiH na području Popovog polja.
“Nakon usvajanja i početka izgradnje dionice koridora 5c od Zvirovića ka petlji Ploče, Jadransko-jonski autoput ili u prvoj etapi autoput za Dubrovnik se poklapa sa trasom koridora 5c, petlja Ploče – Zvirovići – petlja Počitelj i ide prema istoku saobraćajno opslužujući područja opština Neum, Stolac, Ravno, Ljubinje i Trebinje. Uz sve mjere zaštite okoliša, izgradnja ove dionice će predstavljati razvojni projekat za sve ove opštine istočne Hercegovine”, rekao je Kupusović.
Dodao je da će planiranje dinamike izgradnje, određivanje nadležnosti i finansiranje biti predmet sporazuma između Savjeta ministara BiH i Vlade Republike Hrvatske.
On je napomenuo da ovaj projekat ima preliminarnu podršku EU, ali i da mora dokazati da je ekonomski opravdan.
Naime, ovih dana ponovo su aktualizovane ideje da Hrvatska cestovno poveže dubrovačko zaleđe sa ostatkom Hrvatske preko BiH, umjesto da ide u izgradnju skupog pelješkog mosta, kojim bi se izbjegao prolazak kroz BiH. Prvi put se taj prijedlog čuo od strane Zorana Milanovića, nakon što je postao predsjednik Vlade Hrvatske, koji je rekao da Hrvatska razmatra da autoput gradi kroz BiH, i da definitivno odustaje od projekta izgradnje pelješkog mosta, koji je planirala prethodna HDZ-ova vlada.
Izet Bajrambašić, pomoćnik ministra za komunikacije i transport BiH, hrvatskim medijima je rekao da BiH ima prijedlog na osnovu kojeg bi se riješila i cestovna povezanost juga Hrvatske.
“Riječ je o nastavku autoceste Metković – Neum – Doli – Osojnik, a koridor bi se račvao sedam-osam kilometara od magistrale u Neumu. Jedan krak išao bi prema BiH, a drugi prema Dubrovniku, tako da jednim dijelom obilazi Neum, a drugim bi bio potpuno zatvoren i njime bi se putovalo bez zaustavljanja. Sada slijede razgovori ministara prometa RH i BiH”, rekao je Bajrambašić. Nezavisne