Close Menu
Capital.ba – Informacija je capitalCapital.ba – Informacija je capital
  • POČETNA
  • SVE VIJESTI
  • CAPITAL TEME
    • ANALIZE
    • EKSKLUZIVNO
    • INTERVJU
  • NOVOSTI
  • PRIVREDA
    • ENERGETIKA
    • FINANSIJE
    • TRŽIŠTE KAPITALA
    • TRGOVINA
    • TURIZAM
  • TECH
  • SVIJET
    • ZANIMLJIVOSTI
  • MULTIMEDIJA
    •   Video
    • Foto Galerija
    • Infografika
  • PROMO
Facebook X (Twitter) Instagram LinkedIn YouTube Viber
Capital.ba – Informacija je capitalCapital.ba – Informacija je capital
Donacije
  • POČETNA
  • SVE VIJESTI
  • CAPITAL TEME
    1. ANALIZE
    2. EKSKLUZIVNO
    3. INTERVJU
    4. Vidi sve

    Hoće li BiH kupovati ruski gas iz treće ruke

    22. Oktobra 2025. — 14:57

    Novi porez u RS: Udar na sivu ekonomiju ili na investitore?

    15. Septembra 2025. — 15:41

    Reciklaža baterija kao biznis budućnosti

    10. Augusta 2025. — 15:00

    Simbioza na djelu: Stanivuković i SNSD poklonili milionski vrijedno gradsko zemljište

    7. Augusta 2024. — 13:00

    Skandal: Bivši načelnik Dubice prodavao ERS-u ukradenu struju

    11. Decembra 2025. — 11:59

    Ekskluzivno: Gordan Pavlović kupio Fabriku duvana Banjaluka

    26. Novembra 2025. — 16:54

    Ekskluzivno: Vlada Srpske nudi Serdarovu 242 miliona KM

    22. Augusta 2025. — 16:22

    Ekskluzivno: CAPITAL otkriva imena uhapšenih carinika

    16. Decembra 2024. — 10:47

    Kazne za zloupotrebu ličnih podataka u BiH do 40 miliona KM (VIDEO)

    3. Novembra 2025. — 13:29

    Srpska vraća Rufiju 41 milion KM za zemljište na Jahorini

    30. Oktobra 2025. — 18:20

    Tanić za CAPITAL: Na domaćem tržištu više ne možemo kupiti ni cijevi za grijanje

    21. Marta 2025. — 20:10

    Kako je Širbegović od posuđenih 1.500 KM došao do milionskog profita

    14. Marta 2025. — 19:55

    Još 13 miliona za brčanski „Skadar na Bojani“

    19. Decembra 2025. — 14:30

    Obrenka Slijepčević spasava Nikolinu Šljivić

    19. Decembra 2025. — 13:53

    Sud odbio prigovore na sukob interesa u stečaju “Nove Borje”

    19. Decembra 2025. — 13:22

    U BiH ugašeno još 35 firmi, devet iz Srpske (SPISAK)

    19. Decembra 2025. — 12:02
  • NOVOSTI
  • PRIVREDA
    1. ENERGETIKA
    2. FINANSIJE
    3. TRŽIŠTE KAPITALA
    4. TRGOVINA
    5. TURIZAM
    6. Vidi sve

    Isporučili benzin prvi put posle tri decenije

    19. Decembra 2025. — 12:04

    EU trošila 25,2 odsto energije iz obnovljivih izvora prošle godine

    19. Decembra 2025. — 09:03

    Vlada ponovo dodjeljuje koncesiju za VE Trusinu kako bi izbjegla arbitražu

    18. Decembra 2025. — 14:53

    Saudijski “Midad” vodeći kandidat za kupovinu “Lukoila”

    17. Decembra 2025. — 09:29

    Banka Francuske podigla prognozu ekonomskog rasta uprkos političkoj nestabilnosti

    19. Decembra 2025. — 13:32

    Minimalna plata u FBiH mogla bi porasti za 2,7 odsto

    18. Decembra 2025. — 16:18

    Banka skupila podatke 430.000 klijenata i kažnjena sa 1,5 miliona evra

    18. Decembra 2025. — 14:47

    Šta znači uvođenje otvorenog bankarstva u Srpskoj

    18. Decembra 2025. — 13:47

    Na Banjalučkoj berzi promet veći od miliona maraka

    16. Decembra 2025. — 16:30

    Vlada se na berzi zadužila 66 miliona KM, iduće sedmice planira još 20

    15. Decembra 2025. — 15:16

    Akcije “Potkozarja” prodate za 4,2 miliona KM

    3. Decembra 2025. — 12:34

    Na dobošu akcije u 53 preduzeća iz Srpske

    30. Novembra 2025. — 08:02

    Pojeftinilo gorivo u Republici Srpskoj

    15. Decembra 2025. — 14:23

    Prosječna plata ne pokriva ni pola potrošačke korpe

    15. Decembra 2025. — 12:11

    Hoće li kafa pojeftiniti

    10. Decembra 2025. — 10:05

    Srdić: Građani nasjeli na marketinške trikove trgovaca

    6. Decembra 2025. — 14:31

    Ryanair širi mrežu u Hrvatskoj, smanjuje letove u regionu

    18. Decembra 2025. — 11:53

    Koliko turističkih vaučera je iskorišteno u Republici Srpskoj, kad nas očekuju novi

    15. Decembra 2025. — 08:58

    Šulić: Očekuje se rekordna zimska sezona

    12. Decembra 2025. — 08:36

    Wizz Air otvara bazu u Tuzli, ali bez najvažnije linije – iako je za nju dobio novac

    11. Decembra 2025. — 07:39

    Isporučili benzin prvi put posle tri decenije

    19. Decembra 2025. — 12:04

    EU trošila 25,2 odsto energije iz obnovljivih izvora prošle godine

    19. Decembra 2025. — 09:03

    Problem tekstilne industrije nije tržište, već manjak kadra

    19. Decembra 2025. — 07:41

    Vlada ponovo dodjeljuje koncesiju za VE Trusinu kako bi izbjegla arbitražu

    18. Decembra 2025. — 14:53
  • TECH
  • SVIJET
    1. ZANIMLJIVOSTI
    2. Vidi sve

    Banka skupila podatke 430.000 klijenata i kažnjena sa 1,5 miliona evra

    18. Decembra 2025. — 14:47

    Kušnerov fond se nakon “Generalštaba” povlači i iz “Warner Brosa”

    18. Decembra 2025. — 13:12

    Mask “težak” 677 milijardi dolara

    16. Decembra 2025. — 09:06

    ChatGPT godišnje troši više struje nego cijela Slovenija

    15. Decembra 2025. — 16:03

    Cijene nafte, zlata i pšenice u padu

    19. Decembra 2025. — 11:13

    EU trošila 25,2 odsto energije iz obnovljivih izvora prošle godine

    19. Decembra 2025. — 09:03

    Wall Street: S&P 500 prekinuo četverodnevni negativni niz

    19. Decembra 2025. — 08:16

    ECB meće mijenjati kamatne stope do 2027. godine

    18. Decembra 2025. — 15:39
  • MULTIMEDIJA
    •   Video
    • Foto Galerija
    • Infografika
  • PROMO
Capital.ba – Informacija je capitalCapital.ba – Informacija je capital
  • POČETNA
  • SVE VIJESTI
  • CAPITAL TEME
  • NOVOSTI
  • PRIVREDA
  • ENERGETIKA
  • TURIZAM
  • TRGOVINA
  • TRŽIŠTE KAPITALA
  • TECH
  • ZANIMLJIVOSTI
  • SVIJET
  • FINANSIJE
  •   VIDEO
  • PROMO
Home » EX-YU željeznice od 9. septembra

EX-YU željeznice od 9. septembra

capital.bacapital.ba21. Augusta 2010. — 10:412 komentara3 minute čitanja

BEOGRAD, Zajedničko željezničko preduzeće Srbije, Hrvatske i Slovenije počeće s radom 9. septembra, najavio je ministar za infrastrukturu Milutin Mrkonjić.

„U Beogradu će 8. septembra biti završni sastanak i već 9. septembra imaćemo potpisan sporazum o formiranju zajedničkog preduzeća, koje će početi da radi istog dana sa sjedištem u Ljubljani”, izjavio je Mrkonjić

On je dodao da bi prvi voz zajedničkog preduzeća trebalo da počne da saobraća tokom septembra.

On je objasnio da će, bez ikakvih ulaganja u infrastrukturu, transport robe od Ljubljane do Istambula time biti skraćen sa sadašnjih 65, na 40 do 45 sati.

Mrkonjić je kazao da ga je ministar saobraćaja Slovenije Patrik Vlačić obavijestio da su i makedonske i crnogorske željeznice zainteresovane da budu partneri u tom projektu.

„Oni neće ući u naše zajedničko preduzeće, jer nisu na tom koridoru, ali će kao partneri sarađivati sa našim preduzećem, što je pravi primjer regionalne saradnje”, rekao je srpski ministar.

On je objasnio da je osnovna ideja da Koridor 10 – od Ljubljane, preko Zagreba, Beograda i Niša ka Dimitrovgradu i Vranju – preuzme dio transporta koji sada ide Koridorom 4, preko Mađarske, Rumunije i Bugarske, u daleko težim uslovima.

„Danas Koridorom 4 ide 7.000 vozova, a Koridorom 10 oko 1.000 i ako bismo uspjeli da privučemo samo još 2.000 vozova na Koridor 10, Srbija, Hrvatska i Slovenija bi značajno uvećale neto devizni priliv”, istakao je ministar.

Mrkonjić je kazao da je u Srbiji već postignut dogovor između četiri ministarstva – unutrašnjih poslova, za infrastrukturu, poljoprivredu i finansije – da se skrate sve carinske, policijske, infrastrukturne i fitopatološke procedure na granici, kako bi se vozovi što manje zadržavali.

Generalni direktor „Željeznica Srbije” Milovan Marković je izjavio Tanjugu da će, kroz zajedničko željezničko preduzeće, željeznice Srbije, Hrvatske i Slovenije ostvariti veće prihode.

„To je velika šansa da povećamo obim rada, skratimo vrijeme transporta i ponudimo kvalitetniju uslugu našim klijentima”, objasnio je Marković.

On je kazao da „Željeznice Srbije” očekuju da će narednih dana dobiti od Slovenije prijedlog osnivačkog akta o zajedničkom preduzeću i da će tada biti poznato kako će se prihod dijeliti.

„Ukoliko neko neopravdano izazove kašnjenje, dugo zadržavanje vozova, to će ići na teret te željezničke upave, što i prema međunarodnim ugovorima predviđa određene penale”, rekao je Marković.

On je istakao da je ideja o zajedničkom preduzeću često u prošlosti pokretana, ali da nikada nije došlo do potpisivanja konkretnog dogovora.

„Srpske željeznice su danas potpuno spremne za osnivanje zajedničkog preduzeća”, zaključio je Marković i dodao da „naši partneri u poslu, željezničke uprave Hrvatske i Slovenije, znaju čime mi raspolažemo” i da smo „ušli u ovaj projekat sa preciznim procjenama ko šta može da uradi”. Tanjug

vazno
Podijeli: Facebook Twitter LinkedIn WhatsApp Copy Link Email
Prethodni članakDinkić iznenađen zloupotrebama
Sljedeći članak Parlamentarci BiH godišnje zarade 100.000 KM i bez osvojenog glasa

Povezani članci

NOVOSTI 03 minute čitanja

Minimalna plata u Federaciji BiH raste oko 2,7 odsto naredne godine

NOVOSTI 03 minute čitanja

“Slatka kriza” trese Evropu: Zatvaraju se šećerane širom EU

2 komentara

Molimo Vas da pročitate sledeća pravila prije komentarisanja:
Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu [email protected]

  1. James Boban 21. Augusta 2010. 15:29

    Очекујем да први воз који крене на пут из Београд преко Загреба до Љубљане и назад буде ПЛАВИ ВОЗ, а први Председник који ће на успутник станицама повести на *крстарење железницама Срба, Хрвата и Словенаца* буде Председник Републике Србије господин Борис Тадић.

    Odgovori
  2. Savan 23. Augusta 2010. 07:17

    ocekujem da ce pored transportni usluga vec konacno krenutu direktni voz Bitolj -Skoplje -beograd-Zagreb -Ljubljana -Viena sa udobnim turistickim i spavacim kolima i vagonima 1 i 2 klase da se vozimo ko sav normalan svet evrope zar j to problem kada smo to imali za vreb exs Yuge i kada su daleko bili tezi uslovi za poslovanje zeljeznica nego sada.pozdrav

    Odgovori
Ostavi komentar Otkaži

NE PROPUSTITE
Capital teme

Još 13 miliona za brčanski „Skadar na Bojani“

19. Decembra 2025. — 14:3002 minute čitanja

BRČKO – Vlada Brčko distrikta raspisala je tender za nastavak izgradnje Gradskog stadiona u Brčkom…

Obrenka Slijepčević spasava Nikolinu Šljivić

19. Decembra 2025. — 13:53

Sud odbio prigovore na sukob interesa u stečaju “Nove Borje”

19. Decembra 2025. — 13:22

U BiH ugašeno još 35 firmi, devet iz Srpske (SPISAK)

19. Decembra 2025. — 12:02

Portal CAPITAL.ba je punopravni član Savjeta za štampu i online medije u BiH, Journalism Trust Inicijative i Reporters Shields Network.

Facebook X (Twitter) Instagram LinkedIn YouTube Viber
  • Uređivačka politika
  • O nama
  • Impressum
  • Kontakt
  • Marketing
  • Piši za Capital
  • ENERGETIKA RS
  • SLOBODNO
Copyright © 2025 Capital.ba - ISSN 2744-225X. Sva prava rezervisana.
Portal CAPITAL.ba je punopravni član Savjeta za štampu i online medije u BiH.

Unesite iznad pojam sa pretragu i pritisnite Enter za pretragu. Pritisnite Esc ili X da otkažete.