LONDON, Evropsko tržište automobila nastavilo je rast u aprilu u nešto sporijem tempu u odnosu na mart, uz naročito dobre rezultate Renoa i Forda.
Prošlog mjeseca u 28 zemalja Evropske unije i zemljama EFTA-e (Island, Norveška, Švajcarska i Lihtenštajn) prodato je ukupno 1.129.829 novih vozila, što je rast od 4,2 odsto u odnosu na april 2013, pokazuje izvještaj Evropske asocijacije proizvođača automobila.
U martu, prodaja novih vozila na evropskom tržištu porasla je 10,4 odsto. Za prva četiri mjeseca tekuće godine rast iznosi 7,1 odsto, na godišnjem nivou, podatak koji potvrđuje da se evropsko tržište automobila oporavlja poslije šest godina recesije.
U aprilu je prodaja porasla u većini velikih evropskih zemalja, izuzev Njemačke (-3,6 odsto). Među ostalim zemljama koje bilježe pad su Holandija (6,3 odsto), Austrija (5,1 odsto), Finska (5,6 odsto), Norveška (13,4 odsto), Švajcarska (2,1 odsto) i Rumunija (5,9 odsto).
U Francuskoj je u aprilu broj prodatih novih vozila porastao 5,8 odsto, u Italiji je zabilježen rast od 1,9 odsto, u Velikoj Britaniji od 8,2 odsto, dok je u Španiji prodaja skočila čak 28,7 odsto, u poređenju sa aprilom 2013.
I za period od četiri mjeseca (januar-april) najveći rast bilježi špansko tržište (16,2 odsto), slijedi Velika Britanija (12,5 odsto), Italija (5,0 odsto), Francuska (3,7 odsto) i Njemačka (2,9 odsto).
Proizvođači koji su pretrpjeli najviše štete od recesije na evropskom tržištu automobila, u aprilu su zabilježili najsnažniji rast prodaje, Reno od 16,1 odsto, a Ford od 9,1 odsto.
Isporuke kompanija PSA Pežo-Sitroen povećane su 5,2 odsto, Folksvagena 4,4 odsto, Fijata 1,8 odsto. Jedino je Dženeral motors (evropska filijala) zabilježio suprotni trend (-5,5 odsto). Prodaja luksuznih vozila takođe bilježi rast, pri čemu je Audi (grupa Folksvagen) povećao prodaju 1,3 odsto, a luksuzne marke BMW i Dajmlera po 0,5 odsto. Tanjug