MILANO, Prodaja automobila u Evropi je u 2017. prešla nivo od 15 miliona jedinica prvi put u posljednjih deset godina.
Tako je prodaja obilježila četvrtu uzastopnu godinu snažnog rasta, saopštilo je Udruženje evropskih proizvođača vozila.
Registracija novih vozila porasla je za 3,4 odsto u odnosu na 14,6 miliona prodatih 2016. godine, navelo je udruženje ACEA, što znači da je prodaja stigla do najvišeg nivoa od 2007. godine, kada je počeo šestogodišnji pad prodaje.
Većina vodećih proizvođača automobila zabilježila je rast, kao i četiri od pet glavnih tržišta. Prodaja je jedino pala u Velikoj Britaniji, i to za šest odsto, kao posljedica glasanja da se napusti Evropska unija.
Italija i Španija, koje su najteže pogođene šestogodišnjom krizom, imale su prošle godine najveći rast, blizu osam odsto, a slijede ekonomski jake zemlje – Francuska s rastom prodaje vozila od govovo pet odsto i Njemačka s povećanjem od gotovo tri odsto.
Proizvođač PSA Pežo Sitroen zabilježio je rast prodaje od 28 odsto s više od 1,8 miliona prodatih vozila, zahvaljujući preuzimanju Opela od Dženeral motorsa.
Folksvagen je ostao broj jedan proizvođač na evropskom tržištu sa skromnim rastom prodaje od 2,3 odsto, odnosno 3,5 miliona vozila.
Među luksuznim proizvođačima automobila, prodaja Alfa Romea skočila je 29 odsto na 85,691 vozila, što je najveći rast u odnosu od bilo koji brend, a podstaknuta je prodajom modela “đulija” i terenca “stelvio”.
Prodaja Tojote je porasla 12 odsto ali japanski proizvođač, koji je jedan od vodećih na globalnom tržištu po prodaji, i dalje nije dostigao svoj cilj da ima udio od pet odsto na evropskom tržištu. Tojota je imala rast prodaje od 4,6 odsto prošle godine. Beta