PARIZ, Prodaja vozila francuskog proizvođača PSA Pežo-Sitroena porasla je blago u 2015. za 1,2 odsto na 2,97 miliona jedinica, u odnosu na lanjskih 2,93 miliona.
Prodaja je porasla usljed snažne tražnje u Evropi, koja je kompenzovala slabost na tržištima u usponu.
Pežo, koji prodaje marke automobila “pežo”, “sitroen” i DS, saopštio je da je najveći skok prodaje prošle godine zabilježen u Evropi, čak 5,6 procenata na 1,9 miliona vozila, prenosi Volstrit Džornal.
To je amortizovalo slabosti na Pežoovim tradicionalnim tržištima u usponu, koja su bila motor rasta kompanije u posljednjih nekoliko godina.
Prodaja na Bliskom istoku i u Africi je povećana 6,4 procenta, dok je u drugom najvažnijem regionu za francuskog proizvođača, u Kini i jugoistočnoj Aziji, pala za 0,9 procenata na 735.948 vozila.
Pežo je posebno izložen prema Evropi i Kini, budući da kompanija ne prodaje svoja vozila u SAD, drugom najvećem svjetskom automobilskom tržištu koje trenutno doživljava procvat, navodi američki finansijski dnevnik.
Prodaja u Kini je prilično nestabilna u posljednjih nekoliko mjeseci, pošto je oslabilo povjerenje potrošača pod naletima “berzanskih potresa” u toj zemlji, pada juana i slabljenja privrede, navodi se u tekstu. Tanjug