BEOGRAD, Radnici koji u procesu restrukturiranja ostanu bez posla treba da pokušaju i da se okušaju u privatnom biznisu, poručuju iz Srpske asocijacije menadžera.
Predog tog poslovnog udruženja je da se otpremnine koje dobiju ulože u poljoprivredu ili neki zanat.
SAM je u projektu “Šansa za novi početak”, zajedno sa partnerima, radila analize i pripremila više od 120 preduzetničkih inicijativa, a sve u skladu sa iznosom od pet do osam hiljada evra koliko će iznositi otpremnine.
Preduzetničke aktivnosti su podijelili u tri osnovne djelatnosti: proizvodnja, poljoprivreda i usluge. Neki od primjera koji zahtijevaju najmanja ulaganja su, na primjer, usluga pakovanja poklona – koja podrazumijeva minimalna početna ulaganja od oko 800 evra, zatim uzgoj borovnica sa minimalnim početnim ulaganjem od oko 1.600 evra ili uzgajanje jagoda uz minimalna početna ulaganja od oko 2.500 evra.
Za otvaranje agencije za knjigovodstvene usluge ili menjačnicu potrebna su minimalna početna ulaganja od oko 2.000 evra, dok se za perionicu automobila procjenjuje da bi početna minimalna ulaganja bila oko 2.500 evra. Oko 3.000 evra je planirano početno ulaganje za otvaranje limarske radionice, odnosno 5.000 za kovačku radionicu.
Za preduzetničku ideju pokretanja proizvodnje tjestenina potrebno je oko 5.500 evra, odnosno 8.000 evra za proizvodnju papirnih kesa.
„Šansa za novi početak” je projekat za pokretanje biznisa namijenjen zaposlenima u više od 500 preduzeća u restruktuiranju, koji sprovodi SAM sa agencijom “DNA komunikejšn” i uz finansijsku pomoć Američke agencije za međunarodni razvoj (USAID).
Zamišljen je kao podrška programu Vlade Srbije koji prati proces restruktiranja i stečaj, a kroz koji će određeni broj radnika ostati bez posla, uz isplatu otpremnine.
Cilj „Šanse za novi početak” je da ljudima preduzeća u restrukturiranju, kojih, prema procjenama, ima oko 30.000, ukaže kako mogu najbolje da iskoriste svoje znanje, rad, te da razvijanjem preduzetničkog duha i novcem koji će dobiti za otpremnine obezbjede radno mjesto za sebe i članove svojih porodica.
„Želimo da podstaknemo te ljude da se udružuju i da zajedničkim sredstvima pokrenu sopstveni biznis, a važna karakteristika ovog programa je to što će im biti ponuđeni konkretni prijedlozi, u skladu sa njihovim kvalifikacijama, potrebama regiona i grada u kom žive”, kaže Dejan Ranđić, direktor agencije “DNA Komunikejšn”, koja je jedan od osnivača programa. Dnevnik