NJUJORK, Nova studija kompanije Ericsson pokazuje da se navike korisnika prilikom gledanja televizije sve više mijenjaju.
Čak 72 odsto ispitanika istaklo je da barem jednom nedjeljno gleda video sadržaj na mobilnim uređajima. Njih 75 odsto koristi mobilne uređaje tokom gledanja televizije.
Takođe, jedan od novih trendova je gledanje istog video sadržaja po segmentima na različitim uređajima i na više lokacija. Ovaj trend je uglavnom prisutan kod mlađe populacije, ali je zabilježeno da 41 odsto osoba starosti od 65 do 69 godina, koje su učestvovale u istraživanju, koristi više puta nedjeljno opciju videa na zahtjev (on-demand), kao i mogućnost snimanja programa i ponovnog pregledanja.
Više od polovine ispitanika izjavilo je da su kompjuter i internet sastavni dio tokom gledanja televizije i video sadržaja, koje koriste, kako bi sami odredili šta, na koji način i kada gledaju. Njih 49 odsto koristi mobilne aplikacije ili pretražuje internet kako bi saznalo više o programu koji trenutno gledaju na televiziji, a svaki treći diskutuje o sadržaju programa na društvenim mrežama tokom samog gledanja.
„Prethodnih godina bio je primetan rast videa na zahtjev, dok novi izvještaj pokazuje njegovu stagnaciju. Ipak, video on-demand se kao trend pojavljuje kod populacije od 55 do 59 godina, koja ovu mogućnost koristi više puta nedjeljno. Mislimo da klasično „linearno“ gledanje televizije još nije stvar prošlosti i u ovom segmentu nije zabilježeno dalje opadanje“, rekao je Anders Erlandson, istraživač u Ericsson CunsumerLabu.
Prema TV studiji, televizor je i dalje dominantan uređaj za gledanje video sadržaja. Slede ga PC i laptop, dok četvrto mjesto dijele pametni telefoni i tablet računari.
Ericsson CosumerLab sproveo je ovo istraživanje širom planetem, u koje je bilo uključeno 15.000 ispitanika, prenose agencije.