LOS ANÐELES, Kompanija Epl (Apple) izlazi na svjetsko tržište sa novom aplikacijom koja će omogućiti vlasnicima mobilnih uređaja, uključujući smartfone, pristup vijestima.
Usluga je dobila naziv Epl njuz (vijesti), objavljeno je na godišnjoj konferenciji programera Epla u San Francisku.
Kompanija je saopštila da je nova usluga uključena u najnoviji operativni sistem OS 9, koji će se pojaviti na tržištu na jesen. Servis pruža mogućnost čitanja vijesti i novinskih izvještaja iz 50 izdanja u novom informativnom formatu Epla, prenio je televizijski kanal ABC.
Na Epl njuzu će, pored ostalih, biti dostupni američki list “Njujork tajms”, britanski Dejli mejl, nedjeljnik Ekonomist, medijski holding Tajms, internet portal Baz fid (BužFeed), televizijski kanal ESPN, nekoliko izdanja grupe Voks media. Svaki od njih ima na internetu sopstveni portal, ali sada će svi ti mediji biti prisutni i u novoj usluzi Epl njuz u novom i jedinstvenom virtuelnom prostoru.
“Smatramo da je ovo pozitivan korak, jer će nova usluga privući korisnike koji nisu bili naši redovni čitaoci”, rekao je predsjednik kompanije “Njujork tajms”, Mark Tompson.
Stručnjaci ukazuju da je novi servis Epla odgovor na sličnu uslugu društvene mreže Fejsbuk (Facebook), Instant artikls (Articles), koja je lansirana prošlog mjeseca. Instant artikls pruža mogućnost njenim učesnicima, vodećim medijima, da vijesti šalju direktno na Fejsbuk naloge, a ne da se trude da privuku čitaoce na sopstvene stranice.
Informativne usluge sada postaju sve popularnije u globalnoj mreži. Tako je početkom ove godine kompanija Snepčet (Snapćat) postavila aplikaciju “snepčet diskaver”, koja omogućava izdavačima da kreiraju i pošalju specijalno pripremljen materijal za korisnike tog servisa koji su uglavnom mladi ljudi.
Sve te promjene koje se dešavaju izazvale su u svjetskim medijima polemiku o mogućem slabljenju popularnosti sopstvenih informativnih portala i posebnih izdanja, navodi list Vol strit džornal.
Novi formati koje su ponudili Epl i Fejsbuk daju mogućnost izdanjima da dođu do većeg broja novih čitalaca.
Pored toga, Epl tvrdi da će izdavači dobiti svih 100 odsto prihoda od reklama, koje prodaju sami i 70 odsto prihoda od reklame koju će za njih prodati reklamna služba Epla, iste takve uslove ima i Instant artikls kompanije Fejsbuk. Tanjug