LONDON, Tehnološki div Epl ostao je i u 2016. najvrijedniji svjetski brend, četvrtu godinu uzastopno, sa rastom vrijednosti od 5,0 procenata 178,12 milijardi dolara, prema najnovijoj rang listi konsultantske kompanije za brendiranje – Interbrend.
Na listi najvrijednijih svetskih brendova prvi put su se ove godine našli francuski “Dior” na 89. mestu, i proizvođač električnih automobila “Tesla” koji je zauzeo 100. poziciju, prenosi portal Biznis Vajer (Busineš Wire).
Kompanija Gugl je druga na listi najvrednijih globalnih brendova, sa rastom vrednosti od 11 odsto na 133,25 milijardi dolara, dok je treća Koka-kola, koja je zabilježila pad vrijednosti brenda za 7,0 procenata, na 73 milijarde dolara.
Slijedi Majkrosoft na četvrtoj poziciji, sa vrijednošću brenda od 72,79 milijardi dolara, što je za 8,0 odsto više nego prethodne godine, peta je japanska Tojota s rastom od 9,0 odsto na 53,58 milijardi, a na šestom mestu je IBM, čija se vrijednost brenda istopila za nevjerovatnih 19 procenata na 52,5 milijardi dolara.
Sedmi na rang listi najvrijednijih brednova u svijetu je južnokorejski Samsung, sa vrijednošću od 51,8 milijardi dolara (+ 14 odsto), ispred Amazona koji je ojačao za 33 procenta na 50,3 milijarde dolara.
Mercedes Benc je na poziciji broj devet, sa porastom vrijednosti brenda za 18 odsto na 43,5 milijardi dolara, a grupu od prvih deset najvrijednijih zaključuje kompanija Dženeral Elektrik s rastom od 2,0 procenta na 43,13 milijardi dolara.
Automobilski i tehnološki brendovi dominiraju na rang listi Interbrenda za 2016. godinu. Tanjug