PEKING, Elektronska trgovina u Kini skočila je prošle godine za 31,6 odsto na 3,2 milijardi juana (490 milijardi dolara), što je rezultat napora te zemlje da sa izvoznog pređe na model ekonomskog rasta utemeljen na domaćoj potrošnji.
Ukupan promet robe široke potrošnje u kineskoj maloprodaji dostigao je prošle godine 30,1 biliona juana (4,6 milijarda dolara), što je za 10,7 odsto više u odnosu na prethodnu godinu, prenosi Raša tudej.
“Doprinos potrošnje društveno-ekonomskom rastu dostigao je 66,4 odsto, što je povećanje za 15,4 procentnih poena u odnosu na 2014”, rekao je kineski ministar trgovine Gao Hucheng na današnjoj konferenciji za novinare, dodajući da će potrošnja nastaviti da raste i u 2016.
Prema njegovim riječima, Kina je uspješno prešla sa ekonomije zasnovane na investicijama i spoljnoj trgovini na model oslonjen uglavnom na domaću tražnju, posebno građana. Kineska spoljnotrgovinska razmjena je prošle godine iznosila 24,59 milijarda juana (3,64 milijarde dolara), sedam odsto manje nego u 2014. godini, rekao je Gao. Izvoz je pao za 1,8 procenata, na 14,14 milijardi juana (2,15 milijardi dolara) u istom razdoblju, dok je uvoz smanjen za 13,2 odsto, na 10,45 milijardi juana (1,59 milijardi dolara).
Gao je rekao da su te cifre i dalje bolje u odnosu na konkurente i svijet u cjelini.
“Procjenjuje se da je kineski udio u globalnoj trgovini porastao u 2015. godini za jedan bazni poen, sa 12,2 odsto na iznad 13 procenata, što je najbrži rast ikada”, izjavio je kineski ministar, a prenosi Raša tudej. Nezavisne novine