BERLIN – Njemačko istraživanje dovelo je u pitanje ekološku prihvatljivost električnih automobila, ukazavši da oni pomažu klimi samo na papiru i da su, zapravo, gori za okolinu od dizel vozila.
Christoph Buchal, profesor fizike iz Kelna, sastavio je izveštaj s kolegama Hans-Dieterom Karlom i Hans-Wernerom Sinnom za Ifo Institut za ekonomska istraživanja.
Kad se emisije ugljen-dioksida iz proizvodnje baterija i neobnovljivih metoda korišćenih za proizvodnju električne energije u Njemačkoj uzmu u obzir, električni automobil opterećuje klimu 11 do 28 odsto više od dizel automobila, iznosi se u studiji.
Baterija za Tesla Model 3 proizvodi 11 do 15 tona ugljen-dioksida. Sa životnim vekom baterije od 10 godina i kapacitetom da se pređe 15.000 kilometara godišnje, to bi značilo 73 do 98 grama ugljen-dioksida po kilometru, tvrde autori.
Kada se u obzir uzme i emisija ugljen-dioksida koja rezultira iz elektične mreže, u stvarnosti, Tesla emituje između 156 i 181 gram ugljen-dioksida po kilometru, što je znatno više od dizel Mercedesa, prema studiji.
Proizvođači automobila planiraju da većinu svojih ponuda prebace na električne automobile, ali autori studije kažu da bi za klimu motori na pogon metanom bili bolji, jer su njihove emisije ugljen-dioksida za trećinu niže od emisija dizelaša. SEEbiz