BRISEL, Evropska komisija (EK) je pozvala zemlje Evropske unije (EU) da povećaju propagandu za povećanje “medijske pismenosti”, pod čime se podrazumjeva osposobljenost pojedinca da ostvari pristup medijima i shvati i kritički ocjenjuje njihov sadržaj i različito značenje.
U suprotnom, postoji opasnost da mladi, ali i stariji ljudi propuste mogućnosti i povoljnosti koje im pružaju moderne tehnologije, ocjenjuje se u izvještaju EK.
Približno šest od deset žitelja EU je “digitalno pismeno”, dok oko 56 odsto njih sada koristi Internet mrežu bar jednom sedmično, prema 43 procenta u 2005. godini, navodi se u istom izvještaju Komisije čiji sadržaj su prenjele zapadne novinske agencije.
Oko 24 odsto Evropljana koji kod kuće nemaju Internet ukazuju da nisu priključeni na globalnu informativnu mrežu jer nemaju potrebna znanja za njeno korišćenje. Među njima je najviše starijih ljudi.
Zemlje 27-očlane zajednice u datoj oblasti moraju, prema ocjeni stručnjaka EK, da povećaju svijest o nizu medijskih saopštenja sa kojima se ljudi sreću. Radi se o reklamama, filmovima i raznim onlajn sadržajima.
“Ljudi koji nisu u stanju da koriste nove medije, kao što su društvene mreže ili digitalna televizija, teško će učestvovati u interakciji sa okolinom i uključiti se u nju”, upozorila je evropska komesarka za informacione tehnologije Vivijan Reding.
Obuka u medijskoj pismenosti bi mogla da poboljša način na koji građani koriste pretraživače, djeci bi mogla da pokaže kako nastaje film ili kako funkcioniše reklama, navodi se u saopštenju EK.
Obrazovanje u EU je, inače, u nadležnosti zemalja – članica, koje su u Briselu pokrenule raspravu o tome na koji način medijsku pismenost dovesti u središte interesovanja u školama.