BEČ, Generalni sekretar austrijske kompanije “Štrabag” Kristijan Ebner potvrdio je da je teško naći međunarodne investicije za izgradnju autoputa u Republici Srpskoj, ali da se na tome dalje radi.
Ebner je rekao da je to sve što može da kaže, reagujući na pisanje austrijskog dnevnika “Virtšaftsblat” koji je naveo da austrijski koncern ima poteškoće za nalaženje finansija za projekat izgradnje autoputa u RS.
List je prenio izjavu ministra saobraćaja i veza RS Nedeljka Čubrilovića koji je rekao da je “Štrabag” poslao pismo u kome je naveo da su banke odustale, ali da se “drugim putevima” traži finansiranje projekta.
Vlada RS dala je početkom jula ove godine saglasnost na potpisivanje ugovora o izmjenama i dopunama Ugovora o koncesiji sa austrijskom firmom “Štrabag”, koji je zaključen 24. novembra prošle godine.
Ugovor su potpisali premijer RS Milorad Dodik i ministar saobraćaja i veza Nedeljko Čubrilović, direktor Autoputeva RS Dušan Topić, te direktor “Štrabaga” za jugoistočnu Evropu Rudolf Kraf.
Ugovorom o izmjenama i dopunama Ugovora definiše se pozicija Vlade RS u vezi sa kapitalom i precizira ugovoreno održavanje deset odsto u kapitalu koncesionog preduzeća, bez obaveze za dodatne novčane uloge.
Vlada RS je dala saglasnost i na potpisivanje ugovora o prenošenju koncesionog prava, kojim se ugovor o koncesiji sa “Štrabagom”, prenosi na preduzeće “Mrežu autoputeva” iz Banjaluke.
Ugovorom je dogovorena izgradnja mreže autoputeva i brzih puteva, dužine 432 kilometra, približne vrijednosti 2,9 milijardi evra, a predviđeno je i da “Štrabag” gradi 48 kilometara koridora Pet ce, u dijelu koji prolazi kroz RS. Srna
2 komentara
Molimo Vas da pročitate sledeća pravila prije komentarisanja:
Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu [email protected]
Mnogo interesantno i indikativno. Od čega će se sada finansirati autoput BL-DO? Izgleda i ovo piši propalo kao ČEZ. Samo bi neko jako sklon riziku investirao svoju živu lovu u državu u kojoj političari na vlasti daju izjave država nema legitimitet, a u isto vrijeme očekuju da neko uđe u biznis sa njima. To samo može biti biznis sa velikodušno krčmenim javnim parama, koji su proifitabilni samo za dvorsku kamarilu.
mozda da se pronadje neka konsultantska kuca koja ce pronaci partnera za finansiranje… i da pritom se to plati avansom…