PEKING, Kompanija “Džili”, koja je priredila prvorazredno iznenađenje kada je preuzela 82-godišnjeg švedskog proizvođača luksuznih kola “Volvo”, ponovo je šokirala svjetsku autoindustriju najavom da će uskoro početi da prodaje automobile preko interneta.
“Džili”, najveći kineski privatni proizvođač kola, objavio je da će početi da prodaje vozila specijalno izrađena za internet prodaju na portalu Alibaba. com, najvećem kineskom onlajn tržištu, prenijele su agencije.
Kompanija je saopštila da će lansirati jedno onlajn izdanje modela “džili panda”, malog automobila izuzetno popularnog među kineskim mlađim vozačima. Premda će biti prodavan jedino preko interneta, kupci će moći da koriste sve “Džilijeve” servise.
Uprava kompanije ističe da je duže razrađivan plan o internet prodaji automobila i da se upravo nalazi u probnom radu, što bez sumnje predstavlja novinu u Kini.
Kina ima više od 400 miliona internet korisnika, od kojih se jedna trećina bavi onlajn trgovinom, što je činilo dva odsto ukupne maloprodaje minule godine, iako je takav način porudžbina više nego utrostručen u posljednje tri godine.
Li Šufu, osnivač i predsjednik kompanije “Džili automobili”, poznat kao “kineski Henri Ford”, najavio je da će njegova kompanija lansirati 42 nova modela u naredne tri godine.