STOKHOLM, Švedski tekstilni gigant “Henes end Moric” (H&M) je saopštio da je u prvoj polovini tekuće fiskalne godine ostvario dvocifreni rast profita i prihoda, prvenstveno zahvaljujući ranom dolasku toplog vremena.
U saopštenju tog najvećeg svjetskog lanca za maloprodaju odjeće se navodi da je u šest mjeseci zaključno sa 31. majem ostvaren neto profit od 6,9 milijardi kruna (1,14 milijardi dolara), što je 19,3 odsto više nego u istom periodu lani, prenosi agencija DPA.
Istovremeno su prihodi porasli 12 odsto na 41,4 milijardu kruna (6,86 milijardi dolara), navode u kompaniji H&M, uz objašnjenje da je prodaja bila podstaknuta ranim dolaskom ljetnjeg vremena, što pokazuje i podatak da su u maju prihodi bili čak 25 odsto veći u odnosu na isti mjesec 2007.
Drugi razlog rasta je bilo otvaranje novih prodajnih objekata i povoljan devizni kurs dolara, navodi se u saopštenju H&M. Tokom prethodnih šest mjeseci je ta švedska firma otvorila 59 i zatvorila osam prodavnica, tako da njihov trenutni broj iznosi 1.593.
U drugoj polovini ove fiskalne godine, zaključno sa 30. novembrom, u H&M planiraju da otvore 139 novih maloprodajnih objekata, a proširenjem će prvenstveno biti obuhvaćena tržišta Njemačke, SAD, Španije i Francuske.