NJUJORK, Nazvali su to ponoćnim ludilom 24. avgusta 1995. američke prodavanice računara otvorile su svoja vrata s otkucajem ponoći kako bi pustile unutra hiljade ljudi koji su u redovima čekali novi Majkrosoftov (Microsoft) operativni sistem Vindouz 95 (Windows).
Jedan mladić izjavio je lokalnoj televiziji u Sijetlu da ga jednostavno mora imati, a bilo je neobično samo to što dečko uopšte nije imao kompjuter.
Kako danas navodi agencija Hina, groznica Vindouz 95 bila je zarazna. U prvih sedam dana prodato je sedam miliona primJeraka, a do kraja te godine 40 miliona.
Majkrosoft je s novim sistemom redefinisao računar iz “štreberskog” proizvoda u nešto što se mora imati i približio se ostvarenju vizije svog osnivača Bila Gejtsa: “računar na svakom stolu u svakom domu”.
Te godine u svijetu je prodato 60 miliona računara, a 10 godina kasnije 200 miliona. I skoro svaki je imao instaliran Majkrosoftov operativni sistem.
Tržište računara dostiglo je vrhunac 2011, sa 360 miliona primeraka. Od te godine tržište je u padu, jer su mnogi korisnici računara zamenili pametnim telefonima i tabletima.
Uzbuđenje koje danas prati nova izdanja ajfona (iPhone) ili androida bilo je daleka budućnost 1995, kada je Majkrosoft postavio nove standarde u marketinškoj kampanji.
Majkrosoftovi menadžeri Bred Silverberg i Bred Čejs nagovorili su Roling stons (Rolling Stones) da im dopuste da njihov hit “Start Me Up” iskoriste u oglašavanju Vindouza 95. Bilo je to prvi put da su Stonsi dopustili da se neka njihova pjesma koristi u komercijalne svrhe.
Vindouz 95 imao je impresivno, grafičko, za korisnike prijateljsko rješenje, što je bila potpuna novost za korisnike kompjutera. Donio je poboljšanja u odnosu na dotadašnje operativne sisteme da je izazvao pravu ludnicu na tržištu.
To uzbuđenje oko zamaskiralo je i neke nedostatke, poput slabe zaštite i osjetljivosti na viruse. Majkrosoft će taj problem riješiti tek devet godina poslije sa Vindouzima XP.