BRISEL – Društvene mreže posljednjih godina imaju sve veći uticaj na naš svakodnevni život. Ljudi koji učestvuju u kreiranju korisničkog profila, postavljanju poruka ili drugim akcijama na mrežama kao što su Facebook, X, Instagram, Snapchat, TikTok, su u prosjeku činili 59 odsto populacije Evropske unije.
Kada je riječ o procentu pojedinaca iz EU koji su učestvovali na društvenim mrežama, Danska je zemlja koja je prijavila najveći udIo sa 91 odsto, a slJede Kipar (83 odsto) i Mađarska (81 odsto).
Najmanje procentualno učešće na društvenim mrežama imale su Francuska (44 procenta), Njemačka (49 odsto) i Italija (53 odsto).
Najniži udio u korišćenju društvenih mreža u EU uglavnom u Francuskoj i Njemačkoj.
U 224 od 273 regiona EU, učešće na društvenim mrežama je bilo iznad 50 procenata. Najveći udio registrovan je u šest danskih regiona: Midtjilland (93 odsto), Hovedstaden (region glavnog grada) (92 odsto), Siddanmark (90 odsto), Nordjilland i Sjælland (oba 89 odsto).
Drugi regioni EU takođe su prijavili visok udio korišćenja interneta za društvene medije, kao što su tri mađarska regiona Budimpešta (86 odsto), Kozep-Magiarorszag (85 odsto), Pešta (84 procenta), kao i Flevoland (84 odsto) u Holandiji.
Najniži udio u korišćenju društvenih mreža u EU podjednako i ispod 40 odsto zabilježeni su uglavnom u Francuskoj i Njemačkoj.
U Francuskoj su to bili Gvajana (22 odsto), Martinik (29 odsto), Gvadalup (30 procenata), Bretanja (38 odsto), Gornja Normandija (39 odsto) i Burgonja (40 odsto).
U Njemačkoj su to bili regioni Sachsen-Anhalt (35 odsto), Brandenburg (36 odsto), Thuringen (38 odsto) i Mecklenburg-Vorpommern (40 odsto).
Kada je riječ o Srbiji podaci agencije Pioniri iz 2022. godine pokazuju da je procenat korisnika interneta koji su prisutni na društvenim mrežama, godinama iznad 90 odsto. Iako im stariji od 55 i dalje pomalo odolijevaju, najveći rast ostvaren je upravo među ovom uzrasnom grupom (55-64 godina).
Viber i SMS omiljena su sredstva komunikacije u Srbiji. Ipak, detaljnija analiza rezultata po uzrasnim grupama otkriva da se ovih “tradicionalnih” vidova dopisivanja drže stariji korisnici, dok njihova upotreba kod mlađih opada i to u korist komunikacije na Instagramu, WhatsApp-u, Telegramu, a sve više i na Discordu.
Prema podacima istog istraživanja u Srbiji korisnici društvenih mreža provode između jednog i tri sata dnevno na ovim socijalnim platformama.
Najveći procenat ispitanika ima utisak da Facebook-u, Instagramu i TikTok-u posveti po najviše pola sata dnevno. Ono što je interesantno je da oni koji imaju između 18 i 24 godine, značajno češće nego ostali ispitanici, izveštavaju da ne koriste Facebook svakog dana. Biznis.rs