BEOGRAD, Direktor JP Putevi Srbije Zoran Drobnjak kazao je danas da nije zadovoljan privatnim sektorom koji se bavi održavanjem puteva i najavio da će ove godine biti objavljen tender za taj posao.
”Ove godine ćemo sprovesti tender za održavanje puteva, a malo ćemo pojačati i kriterijume, pa se nadamo da će biti bolje”, dodao je Drobnjak na konferenciji za novinare, nakon predstavljanja studije Razvoj okvira i smjernica za primjenu javno-privatnog partnerstva u finansiranju projekata putne infrastrukture.
On je kazao da naplata putarine funkcioniše dobro, i da tu ne treba uvoditi privatni sektor. ”Pokazalo se da je zatvoreni sistem naplate putarine, koji postoji u Srbiji, mnogo bolji od vinjeta ili video nadzora, jer u zemljama koje su imale ovaj sistem nije ostvaren dovoljan priliv sredstava”, objasnio je. Drobnjak je najavio i da će za dva i po do tri mjeseca biti završena eksproprijacija zemljišta na trasi cijelog Koridora 11.
Inače, Studija za Razvoj okvira i smjernica za primjenu javno-privatnog partnerstva u finansiranju projekata putne infrastrukture realizovana je na inicijativu Ministarstva za infrastrukturu i energetiku. Ona je usmjerena na pitanje finansijskog motivisanja privatnog partnera da se svojim kapitalom uključi u izgradnju i razvoj državnih puteva i kako učiniti putne projekte atraktivnim za ulaganje.
U Studiji su predloženi i pilot projekti javno-privatnog partnerstva – izgradnja dionica Pojate-Preljina i Ruma-Šabac.
Pored toga predložena su i dva projekta koja uključuju izradu značajnih objekata – dionica Bubanj potok – Pančevo sa mostom preko Dunava i dionica Novi Sad – Ruma sa tunelom ispred Fruške Gore. Osim toga, u Studiji je identifikovana mogućnost eksploatacije i održavanja postojećih dionica autoputeva – ili ustupanjem naplate putarine i održavanja sistema za naplatu putarine privatnom sektoru na 10 do 15 godine, ili održavanjem dionice autoputa uz koncesionu naknadu, kao zamjenu za prihode od putarine.
S obzirom na to da je evidentno smanjenje prihoda JP Putevi Srbije, u narednom periodu je potrebno konkretizovati okvir i razviti dugoročno održiv modalitet finansiranja državnih puteva uz obavezno sagledavanje primjene javno-privatnog partnerstva, navedeno je u Studiji. Tanjug