BERLIN, Pojedine zemlje i gradovi već su najavili uvođenje zabrana za dizelaše i benzince, međutim ove mjere počeće da uvode tek 2025. pa i 2040. godine.
Mnogo veću neposrednu prijetnju dizelašima predstavlja odluka koju će sud u Njemačkoj donijeti ovog četvrtka.
Naime, nakon što je Folksvagen prije tri godine priznao varanje na testovima emisije izduvnih gasova, ekološko udruženje DUH u Štutgartu je tužilo Dizeldorf zbog nedopuštenog nivoa čestica u vazduhu koje nadilaze propise EU.
Nakon što je sud u Štutgartu odobrio uvođenje zabrane saobraćaja dizel automobilima kao mjeru za osjetno smanjenje štetnih čestica u vazduhu, savezne pokrajine s jakom automobilskom industrijom žalile su se na odluku, i slučaj dovele do Saveznog vrhovnog suda, koji bi ovu odluku mogao da učini konačnom.
Analitička kuća Evercore ISI procjenjuje kako bi u tom slučaju pad vrijednosti polovnih vozila za 5 odsto mogao proizvođačima automobila donijeti gubitak od 1,6 milijardi evra.
Pritom analitičari u Bernstin riserču vjeruju kako bi najteže stradali Pežo i Reno, koji imaju najveći dio dizelaša u flotama.
Dajmlerovu globalnu flotu čini 38 odsto dizelaša, BMW-ovu 35 odsto, a Folksvagenovu paletu proizvoda, prema izvještaju iz 2016, čini tek 26 odsto dizelaša.
Podsjetimo, nije samo VW varao. I japanski Nisan je još jedan u nizu proizvođača automobila koji su varali na testovima o emisiji štetnih izduvnih gasova iz svojih vozila.
Njemački proizvođač luksuznih automobila Dajmler manipulisao je emisijama štetnih gasova u gotovo milion automobila sa dizel motorom, javljaju njemački mediji.
Sumnja se da je Dajmler u svoja vozila instalirao uređaj koji pokazuje znatno manju emisiju azotnih oksida, ali samo u slučaju kada je automobil podvrgnut strogim testovima u laboratorijskim uslovima. TPORTAL