TOKIO , Japanski elektronski i medijski konglomerat “Sony” saopštio je juče da je u drugom kvartalu ostvario pad neto dobiti na godišnjem nivou od 47,4 odsto na 38,98 milijardi jena (324,78 miliona dolara).
Padu neto dobiti najviše je doprnio snažan jen u odnosu na američki dolar i nedostatak hit filmova u njegovom odjeljenju za proizvodnju filmova.
Operativna dobit kompanije istovremeno je pala za 39,5 odsto na 73,44 milijarde jena, dok su prihodi od prodaje porasli za 0,1 odsto na 1.980 milijardi jena.
Za cijelu godinu, kompanija je revidirala naviše prognoze o operativnoj dobiti sa 450 na 470 milijardi jena, a prihodi bi trebalo da dostignu 9.200 milijardi jena.
Kako bi povećao konkurentnost u poslovanju u sektoru muzike “Sony” je navodno pokrenuo pregovore o sticanju potpunog vlasništva nad američkim ulaganjem “Sony BMG Music Entertainment” kupovinom udjela kojeg drži “Bertelsmann”, velika njemačka medijska kompanija. Dogovor se očekuje najranije u avgustu, a troškovi transakcije procijenjeni su na oko 100 milijardi jena. Time bi “Sony” povećao konkurentnost u odnosu na američki “Universal Music Group” – najveću svjetsku muzičku kompaniju.