BANJALUKA, Privredna komora RS počinje intenzivan nastavak kampanje promocije domaćih proizvoda i usluga “Naše je bolje”, koja će trajati do 15. septembra, kazala je Dragica Ristić, direktor Privredne komore RS.
Novim porukama – “Kupim, gradim” i “Kupim, sadim” i snažnom kampanjom kroz koju će Privredna komora RS građane upoznati sa svim vrstama domaćih proizvoda nastojaće komunicirati sa ljudima na način da shvate da i u uslovima ekonomske krize svaki pojedinac može dati svoj doprinos da svima bude bolje.
Šta donosi novi vid promotivne kampanje “Naše je bolje”?
RISTIĆ: Već treću godinu uspješno realizujemo kampanju “Naše je bolje”. Sada smo odlučili da u periodu od 15. jula do 15. septembra medijski intenziviramo kampanju kako bismo na što značajniji način radili na promociji domaće proizvodnje i jačanju svijesti proizvođača i potrošača o značaju i potrebi kupovine domaćih proizvoda. Opredijelili smo se da od sredine jula kroz medijsku kampanju planski intenziviramo aktivnost kampanje “Naše je bolje” zbog toga što je to period kada postoje brojne aktivnosti, kada u RS dolazi dosta ljudi iz dijaspore i kada je aktuelan veliki broj ljetnih manifestacija. Ovo je takođe vrijeme pred spremanje zimnice i pripremu djece za odlazak u školu, kada treba da se odlučimo šta da kupujemo.
Koliko je za privredu i zajednicu važna kupovine domaćih proizvoda?
RISTIĆ: Sve proteklo vrijeme smo se trudili, a i u narednim mjesecima ćemo nastaviti da se trudimo da na jasan i jednostavan način domaćim potrošačima ukažemo na stvarnu važnost kupovine domaćeg proizvoda porukom: “Kad kupiš naš proizvod, gradiš škole, bolnice, puteve, sadiš naša polja i bašte. Kada kupiš naš proizvod, kažeš – volim svoje, naše je bolje.”
Sada kroz nastavak kampanje ulazimo sa novim porukama i dva nova mota “Kupim, gradim” i “Kupim, sadim”, kojima želimo komunicirati sa ljudima na način da i u uslovima ekonomske krize pomisle i iz svoga ugla shvate: “Hej, pa šta je to što ja sam mogu učiniti da nam svima bude bolje.” Znamo da svaki proizvod koji je nastao u RS ima dodanu vrijednost i povratnu refleksiju u smislu da se iza jedinične vrijednosti svakog ovog proizvoda određeni dio vraća u plate, zatim Fond zdravstvenog osiguranja i Fond PIO. Samom činjenicom da smo kupili domaći proizvod dajemo doprinos očuvanju naših radnih mjesta.
Cilj nam je da sada intenziviramo naše aktivnosti u okviru ove kampanje i da ponovo podsjetimo građanstvo na važnost kupovine domaćeg. U protekle dvije godine smo najviše aktivnosti u vezi sa kampanjom “Naše je bolje” sprovodili u hipermarketima i prodavnicama robe široke potrošnje. Nastavak kampanje neće biti samo džinglovi, bilbordi i poruke, već će to biti medijska kampanja promocije i upoznavanja sa velikim brojem domaćih firmi i proizvodima iz njihovog asortimana. Građane ćemo kroz veliki broj emisija i medijskih nastupa upoznavati sa karakteristikama domaćih proizvoda, sa njihovim porijeklom i kvalitetom.
Kakve je rezultate na terenu u posljednje dvije godine dala kampanja “Naše je bolje”? Imate li pokazatelje o tome da li su ljudi počeli više kupovati domaće proizvode?
RISTIĆ: Možemo biti jako zadovoljni rezultatima koje je kampanja napravila od svojih početaka do sada. Najveći porast prodaje domaćih proizvoda je zabilježen u oblasti mlijeka i mliječnih proizvoda, zatim pića i sokova. Domaći mliječni proizvodi su u jednom periodu imali rast prodaje za čak 25 odsto. Prateći ovu kampanju uvidjeli smo gdje se naši proizvođači mogu širiti. Mislim da ćemo ove godine konačno s ponosom moći da kažemo da nakon jako dobrog marketinškog iskoraka “Banjalučke pivare” u RS bilježimo i znatan rast prodaje domaćeg piva.
Domaća preduzeća često imaju dosta loš odnos u sistemu naplate od stranih trgovačkih lanaca u kojima plasiraju svoju robu. Da li ćete insistirati na rješavanju ovog problema?
RISTIĆ: Činjenica je da pojedini trgovinski lanci nemaju korektan odnos prema domaćim proizvođačima. U posljednje vrijeme najveći broj pritužbi domaćih firmi vezanih za onemogućavanje plasmana domaćih proizvoda se odnosi na “Konzum”, sa čijim predstavnicima uskoro planiramo sastanak s ciljem razrješenja te situacije.
Veliki broj kupaca i dalje proizvode iz susjednih zemalja, prije svega Srbije, doživljava kao domaće. Kako će se kampanja bazirati na to da između domaćih proizvoda i produkata susjednih zemalja bude napravljena razlika?
RISTIĆ: Fokus kampanje će biti baziran na tome da bude napravljena razlika između proizvoda nastalih u RS i uvoznih proizvoda. Mi smo i u dosadašnjem dijelu kampanje markicama na proizvodima iz RS nastojali da građanima približimo prepoznatljivost naših proizvođača. Naše kampanje po tržnim centrima su do sada dale mnogo efekta, ali smatram da smo najveće povratne rezulatete zabilježili kroz nagradnu igru. Nagradni fond je činio paket 359 različitih vrsta proizvoda iz RS, a prilikom dodjele nagrada dobitnici su imali priliku da vide i upoznaju se sa radom i asortimanom domaćih fabrika koje su ih nagradile. Sigurni smo u to, ukoliko svi zajedno budemo radili na promociji aktivnosti kampanje “Naše je bolje”, da će ljudi polako sve više prepoznavati koji su to domaći proizvodi. Nezavisne novine