DOBOJ – Trošenje javnih sredstva bez plana, obračunavanje plata koje nisu u skladu sa važećim koeficijentima, te problematični ugovori o djelu, samo su neke od primjedbi koje su revizori imali na finansije Grada Doboja za prošlu godinu. Zbog tih nedostataka, ova lokalna zajednica je dobila mišljenje sa rezervom.
Glavna služba za reviziju javnog sektora RS je pregledavala finansije Grada Doboj za 2021. godinu, koji je nakon rebalansa iznosio od 68,5 miliona KM.
Utvrdili su brojne nedostatke, a jedna od njih je da nisu sačinjavani operativni finansijski planovi za izvršenje budžeta sa utvrđenim prioritetima u svrhu planiranja budžetske likvidnosti.
“Rebalansom budžeta vršeno je usklađivanje budžetskih sredstava i izdataka povećanjem budžetskih pozicija na kojima su iskazani neporeski prihodi i grantovi koje nije bilo zasnovano na realnoj osnovi”, navedeno je u izvještaju.
Plate nisu u skladu sa koeficijentima
Osim toga utvrdili su da je obračun plata u Gradskoj upravi, kod predškolske ustanove “Majke Jugović” i Centra za socijalni rad, vršen po koeficijentima koji nisu u skladu sa koeficijentima u posebnim kolektivnim ugovorima, koji definišu te oblasti.
Isto tako je navedeno da je Centar za socijalni rad Doboj zaključivao ugovore o radu na određeno vrijeme u periodu dužem od 24 mjeseca, što nije u skladu sa Zakonom o radu.
Pored toga su konstatovali da je predsjedniku i potpredsjedniku Skupštine grada uz platu, isplaćivana i odbornička naknada, što nije u skladu sa Zakonom o statusu funkcionera jedinica lokalne samouprave.
Osim toga, utvrđeno je da obaveze za porez na dohodak na isplaćena lična primanja i za doprinose fondovima socijalne zaštite u Gradskoj upravi nisu blagovremeno izmirene za 2021. godinu.
Koliko javna uprava u Doboju ima zaposlenih?
Broj zaposlenih u ovoj lokalnoj zajednici takođe je bio interesantan revizorima.
U izvještaju koji su pripremili je objašnjeno da je Grad Doboj donio Pravilnik o unutrašnjoj organizaciji i sistematizaciji radnih mjesta u Gradskoj upravi. Tim pravilnikom utvrđena su radna mjesta sa potrebnim brojem izvršilaca po radnom mjestu, a nije definisan ukupan broj radnih mjesta gradskih službenika, namještenika i ostalih zaposlenih.
U Izvještaju je navedeno da je ukupno je sistematizovano 188 radnih mjesta sa 321 izvršiocem.
“Internim aktima u Centru za socijalni rad sistematizovano je 35 radnih mjesta sa 52 izvršioca, u Centru za kulturu i obrazovanje 17 radnih mjesta sa 17 izvršilaca i predškolskoj ustanovi „Majke Jugović“ 18 radnih mjesta sa 78 izvršilaca” precizirano je u revizorskom izvještaju.
Problematični ugovori o djelu
Osim toga, utvrdili su da su ugovori o nadzoru nad izvođenjem radova, koji po svojoj suštini predstavljaju privremene i povremene poslove, zaključivani zaposlenima u Gradskoj upravi, sa punim radnim vremenom.
To nije u skladu sa Zakonom o radu kojim je definisano da se ugovor o obavljanju privremenih i povremenih poslova može zaključiti sa radnikom koji radi nepotpuno radno vrijeme do potpunog radnog vremena.
Isto tako konstatovano je da kod ovih ugovora nisu definisani postupci, procedure i visina naknade za obavljanje navedenih poslova.
Pod lupom izgradnja novog Administrativnog centra
Revizori su se pozabavili i javnim nabavkama, a posebno izgradnjom novog Administrativnog centra Gradske uprave Doboj.
Utvrdili su da je prilikom provođenja postupka nabavke radova na rušenju postojećeg i izgradnji novog Administrativnog centra procijenjena vrijednost ugovora o javnoj nabavci u iznosu od 3.272.400 KM nije zasnovana na ukupnom iznosu koji će platiti bez PDV-a.
Revizori su konstatovali da nisu planirane niti donosene posebne odluke za pokretanje nabavki najmanje u iznosu od 449.077 KM, a koje se odnose na arhitektonske i inženjerske, advokatske, notarske procjeniteljske, hotelske i ugostiteljske usluge.
CAPITAL: Vesna Popović