– „Osiguranje Aura“ značajno ulaže u edukaciju saradnika
– Stopa efikasnosti u isplati odštetnih zahtjeva 100 odsto
BANJALUKA, „Osiguranje Aura“ a.d Banja Luka završilo je prošlu godinu sa neto dobiti od preko milion KM i fakturisanom premijom od oko devet miliona KM, što predstavlja rast premije od oko 20 odsto i rast neto dobiti od 50 odsto u odnosu na 2014. godinu. Ovi rezultati su posljedica jednog domaćinskog pristupa, od strane uprave i svih zaposlenih, rekao je za poslovni portal CAPITAL.ba direktor „Osiguranja Aura“ a.d. Banja Luka Miodrag Čoprka.
Da li ste zadovoljni ostvarenim rezultatima u prošloj godini?
ČOPRKA: Veoma sam zadovoljan postignutim rezultatima u prošloj godini u kojoj smo ostvarili najveću premiju i neto dobit do sada. Uspjeli smo ostvariti porast premije od oko 20 odsto ili 1,5 miliona KM u odnosu na 2014. i zaključiti godinu sa približno devet miliona KM fakturisane premije. Budući da smo željeli realno prikazati rezultate poslovanja, svjesno smo povećali rezervacije blizu 40 odsto, a i pored toga ostvarili neto dobit veću od milion KM što predstavlja porast neto dobiti od 50 odsto. Svjesno smo težili ka većem rastu dobiti u odnosu na premiju iz prostog razloga što nam je primat sigurno i stabilno društvo. Pored toga što smo konstantno imali pokrivene tehničke rezerve i adekvatnost kapitala, u prethodnoj godini smo isplatili i dividendu u iznosu od 160.000 KM Akcijskom fondu RS i Fondu za restituciju RS koju u posljednjih pet godina, od kada je društvo dokapitalizovano, redovno isplaćujemo bez dana kašnjenja. Ovi rezultati su posljedica jednog domaćinskog pristupa i odnosa unutar društva od strane uprave i svih 80 zaposlenih.
Gdje su napravljeni ključni pomaci?
ČOPRKA: Ključni pomaci u prethodnoj godini su ostvareni prvenstveno u dobijanju dozvole za ostale vrste neživotnih osiguranja, završetak zgrade u kojoj je sjedište društva, kao i proširenje na tržište FBiH. Međutim, ono što bih posebno istakao je investiranje u naše saradnike. U prethodnoj godini smo značajno ulagali u edukaciju saradnika, posebno u prodaji, kako bi našim osiguranicima podigli nivo usluge na viši nivo. Otvorili smo tri nova prodajna mjesta i sada pored centrale u Banjoj Luci imamo 21 prodajno mjesto i filijalu u Sarajevu.
Ambiciozni planovi i u 2016. godini
Spomenuli ste već da ste dobili dozvolu za ostale vrste neživotnih osiguranja. Kakve efekte očekujete od nove palete usluga?
ČOPRKA: Prije svega, naglasio bih da smo dozvolu za ostale vrste neživotnog osiguranja dobili na bazi povećanja kapitala iz vlastitih izvora, odnosno iz akumulacije dobiti iz prethodnih godine, što je dokaz da je vlasnička struktura društva pokazala opredjeljenost ka dugoročnom i stabilnom radu na tržištu. Kada su u pitanju nove usluge koje nudimo našim osiguranicima, posebno bih istakao djelimično i potpuno kasko osiguranje, osiguranje imovine, putničko zdravstveno osiguranje, osiguranje radnika, osiguranje robe u transportu i osiguranje od odgovornosti. Novom paletom usluga zaokružujemo kompletnu ponudu neživotnih osiguranja prema našim osiguranicima na bazi čega postajemo još konkurentniji u odnosu na prethodni period. Posebno ćemo nastojati da, kao i do sada, svakog klijenta edukujemo o našim proizvodima, odnosno da je svjestan od kojih rizika je osiguran, a da to bude optimalno i u skladu sa njegovim potrebama i zahtjevima. Svjesni smo da samo ovakvim pristupom možemo povećati povjerenje još većeg broja osiguranika, koji će kompletnu brigu o svojim rizicima povjeriti našem društvu.
Kolika je stopa efikasnosti u isplati i rješavanju odštetnih zahtjeva i koliko je to u odnosu na raniji period?
ČOPRKA: Konstantno unapređujemo Službu za obradu i likvidaciju šteta. Broj odštetnih zahtjeva u 2015. godini je veći u odnosu na 2014., za više od 30 odsto. U prošloj godini smo isplati 1,8 miliona KM na ime šteta što je takođe povećanje blizu 40 odsto u odnosu na godinu ranije. Ono što je bitno napomenuti jeste da nije bilo neisplaćenih, a riješenih odštetnih zahtjeva. Stopa efikasnosti u rješavanju odštetnih zahtjeva iznosila je 85,73 odsto, a stopa efikasnosti u isplati odštetnih zahtjeva 100 odsto. To nas svrstava u sam vrh osiguravajućih društava u ovom segmentu poslovanja. Pored toga, prosječan rok od kompletiranja potrebne dokumentacije do isplate odštetnih zahtjeva je ispod 17 dana. Inače, zadovoljstvo i povjerenje klijenata gradimo upravo kroz ovako efikasnu obradu odštetnih zahtjeva tako da nam u velikom procentu zadovoljni klijenti kojima isplatimo štetu postanu najvjerniji osiguranici.
Kakvi su planovi „Osiguranja Aura“ za ovu godinu?
ČOPRKA: Planovi su svake godine, pa tako i ove, veoma ambiciozni. Planiramo povećavati tržišno učešće na tržištu RS i FBiH kroz otvaranje novih prodajnih mjesta. I dalje će nam jedan od prioriteta biti efikasno rješavanje odštetnih zahtjeva kako bi opravdali povjerenje naših osiguranika i dugoročno ih vezali za naše društvo. U planu nam je i unaprijeđenje interakcije sa osiguranicima, kako u cilju približavanja oblasti osiguranja našim klijentima, ali i utvrđivanje zahtjeva i potreba tržišta. Posebno ćemo nastojati da se približimo mlađoj i populaciji srednjih godina putem informaciono-komunikacionih tehnologija.
Uređenje stanja u osiguranju od autoodgovornosti od ključnog značaja
Kako, kao potpredsjednik Skupštine Udruženja društava za osiguranje RS, ocjenjujete ukupno stanje na tržištu osiguranja RS? Može li i na koji način država pomoći razvoj tržišta osiguranja RS?
ČOPRKA: Tržište neobaveznog osiguranja na našim prostorima je na veoma niskom nivou. To je posljedica nedovoljne svijesti stanovništva i preduzeća o potrebi osiguranja. Naravno, ni ekonomski faktor nije zanemariv, ali nije presudan jer su tarife za rizike kojim se pokrivaju vrlo pristupačne. Što se tiče države, ona može i treba pomoći u sferi obaveznog osiguranja u javnim preduzećima čime bi se značajno smanjio, odnosno prenio rizik sa tih preduzeća na osiguravače i reosiguravače. Evidentni su mnogi primjeri gdje su javna preduzeća pretrpjela ogromne štete od vremenskih nepogoda, a nisu bila osigurana. Tu bi se trebala uključiti resorna ministarstva i razmotriti opravdanost osiguranja svojih resursa.
Dva društva u RS su dobila nove vlasnike. Može li to uticati na neke značajnije promjene na tržištu?
ČOPRKA: Činjenica je da je u prethodnoj godini došlo do promjene strukture vlasništva u dva društva i da je početkom ove godine osnovano novo osiguravajuće društvo. To je relativno mnogo dešavanja u odnosu na prethodne godine. Vlasnička struktura u bilo kojem društvu može da utiče na promjene u tim društvima, pa tako i na tržište. Međutim, upravljačka struktura je ta koja može uticati na to koliko je neko društvo uspješno ili ne, a odnos vlasničke i upravljačke strukture u korporativnom upravljanju trebao bi biti jasan. Ukoliko ta društva budu primjenjivala nove inovativne modele prodaje i nove vrste usluga osiguranja, zdrava konkurencija će doprinijeti samom jačanju svih ostalih društava, a u konačnici i boljoj usluzi krajnjim osiguranicima. Međutim, ukoliko se strategija bude zasnivala na kreiranju dampinških, odnosno ekonomski neopravdanih cijena, bojim se da će ugroziti prvo sebe, a onda i ostale učesnike na tržištu.
Da li su još uvijek prisutni nelegalni popusti u autoosiguranju i da li je stupanje na snagu novog Zakona o obaveznom osiguranju u saobraćaju unijelo reda u toj oblasti?
ČOPRKA: Zakonski okvir za uvođenje reda u oblast osiguranja, posebno u autoodgovornosti je unaprijeđen, međutim, kao i kod svakog zakona ključna je njegova primjena. S obzirom na to da je zakon relativno nov, ostaje da se vidi kakvi će njegovi efekti biti i koliko će reda uvesti u oblast osiguranja. Međutim, kako je osiguranje od autoodgovornosti najdominantnije na tržištu osiguranja, njegovo uređenje je od ključnog značaja. Zaista je veliki broj osiguravajućih društava na ovako malom tržištu sa različitim vlasničkim i upravljačkim strukturama. Tu dolazi do preplitanja raznih interesa, a sve to se odražava na ovako osjetljivo tržište. Neodgovornim ponašanjem određenih društava, ili bolje rečeno menadžmenta u tim društvima, vrlo lako se mogu, sistemom spojenih posuda, dovesti u neprilike i sva ostala društva na tržištu. U svemu tome djelovanje regulatora bi trebalo da bude efektivno i efikasno, ali prije svega nezavisno i pravično.
Došlo je i do promjene na čelu Agencije za osiguranje RS. Šta očekujete od novog direktora Agencije za osiguranje RS?
ČOPRKA: Neposredno nakon stupanja na dužnost novi direktor je učestvovao na skupštini Udruženja osiguravajućih društava i dao je podršku uređenju tržišta osiguranja u autoodgovornosti, što je za pozdraviti. Međutim, za uređenje tog stanja potrebna je spremnost i volja svih, počevši od samih osiguravajućih društava pa do najviših instanci. Treba tražiti sistemska rješenja koja će biti adekvatna za naše tržišne uslove. Jednostavno je nemoguća samoregulacija na tržištu sa ovolikim brojem tržišnih učesnika i sa ovakvim upravljačkim i vlasničkim strukturama. Tu je nezaobilazna uloga Agencije koja, vjerujem, ima podršku osiguravajućih društava koja dugoročno razmišljaju i koja su definitivno većina na tržištu.
CAPITAL
2 komentara
Molimo Vas da pročitate sledeća pravila prije komentarisanja:
Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu [email protected]
Zoran u”Auri” napravi desetine miliona KM za nekoliko godina, a Mila Gromilić u Krajinaosguranju od 9 miliona KM koje je naslijedila napravi firmu za likvidaciju.
Najbolje da Aura kupi Krajinaosiguranje, i tim potezom drazava dobije zdravo osiguranje i jako osiguranje. Dunav osiguranje treba ugasiti da samo Agencija za osiguranja radi svoj posao. Ali Bozana nije htjela a izgleda nece ni ovaj novi Dujakovic da radi svoj posao. Najbolje da je Miskic postao direktor Agencije pa da sve ode u propast…