BEOGRAD, U fabrici “Fijat Srbija” je do prošlog utorka montirano 305 automobila “punto”, od čega su “Fijatovi” inženjeri odobrili svega 54 vozila.
Kako navodi beogradska Politika dijelovi koji stižu iz Italije “ili nisu dobro presovani, ili radnici ne umiju da ih montiraju kako treba”.
“Politika” piše da zazori između haube i blatobrana teško šteluju, da je, s jedne strane, hauba milimetar ispod, a sa druge dva iznad i prelazi preko fara, dok “Italijani traže da prati liniju”.
List piše da je teško reći u čemu je problem i da je cijeli proces montaže kompjuterizovan, pa je malo vjerovatno da tu dolazi do propusta, te dodaje da se ovakvi problemi nisu javljali dok je “punto” izlazio pod nazivom “zastava 10”.
Lakirnica je najslabija karika u lancu proizvodnje, jer je tehnologija stara i automobili se farbaju ručno, pa je jedna serija “punta” prošle nedjelje sišla sa trake bez prednjeg branika, jer u ovom pogonu nisu stigli da ga ofarbaju.
Lakirnica je gotovo potpuno uništena u NATO bombardovanju, a još nije obnovljena do potrebnog nivoa.
Portparol zajedničke firme “Fijat automobili Srbija” Đuzepe Zakarija potvrdio je da problemi postoje, ali je rekao da oni nisu ozbiljni, već tehničke prirode, što je, prema njegovim riječima, i uobičajeno u svakoj normalnoj proizvodnji.
Zakarija je ostao pri svojoj izjavi i tvrdi da “sve ide po planu”, iako dosadašnji tempo proizvodnje čini teško ostvarivim cilj od 1 000 automobila proizvedenih u aprilu.
Ministar ekonomje i regionalnog razvoja Srbije Mlađan Dinkiće kaže da Italijani razmišljaju kako da osavremene Lakirnicu, ali da će nivo investicija “Fijata” u Kragujevac biti poznat do kraja godine, odnosno kada Italijani završe pregovore sa “Krajslerom”.
6 komentara
Molimo Vas da pročitate sledeća pravila prije komentarisanja:
Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu [email protected]
cik nek se sad neko usudi kupiti punto 🙂
normalna investicija hahaahh
ono ljudi trce za autom koje ide proizvodnom trakom i nose cetku pa ga farbaju!!! ha hah ah
Nije ni cudo zasto je on 5000 e
bice polovnih za par meseci i po 500,kad crkne sve zivo unuta sto moze crknuti
o cemu vi lupetate? pocetna faza proizvodnje svakog proizvoda, tzv. osvajanje proizvodnog procesa, je uvijek gotovo vertikalna. imajuci u vidu da je zastavu prije 10 godina nato gotovo slupao, dobro ijedan izadje.
znaci prvih 10000 je pocetna faza,oni kasnije ce biti ok ?
os ti kupiti punta?
za sve nadobudne vozace, cisto da znate, fabrika zastava nikad nije imala prilike da posluje bez uplitanja politike, prekomjernog zaposljavanja i ostalog. sad kad je sloba sjahao, uzjahao je dinkic. posto sada fiat ima 70% vlasnistva, vidjecemo kako ce upravljati. jos je rano za bilo kakve prognoze. novinari jedva cekaju da objave neki tekst, pa makar to bilo i oko neofarbanih branika, sto je bezveze. ako je taj punto konstrukciono dobar, ako ne rdja i ako ima dobar motor i mjenjac, za 5.000 eura cu ga sam ofarbati.
Naše fabrike na znaju praviti ni traktore, a kamoli automobile. Trebamo se preorjentisati na ono što najbolje znamo: SMEDEREVAC NA ČVRSTO GORIVO !