BEOGRAD, Više je nego evidentno da će krak autoputa do Boljara proći preko Peštera, kaže ministar rada i socijalne politike Rasim Ljajić.
On navodi da će to umnogome doprinijeti ekonomskom razvoju zemlje, posebno Sandžaka. “Bez gradnje tog kraka autoputa razvoj te regije bio bi veoma usporen”, kaže Ljajić.
Prirodno je da potencijalni investitori veoma vode računa o tome koliko im je vremenski potrebno da svoju robu transportuju od, recimo, Novog Pazara i Sjenice do Beograda, dodao je Ljajić. “Zato će izgradnja autoputa, posebno kraka koji će ići preko Peštera otvoriti mnoge mogućnosti za razvoj celog Sandžaka, a bili bi rešeni i mnogi sadašnji problemi”, kazao je on.
Ministar kaže da su za gradnju autoputa Beograd – Južni Jadran, dužine oko 254 kilometra, čiji će jedan krak proći preko Peštera, zainteresovane četiri turske kompanije, jedna kanadska i jedna kineska firma.
On je kazao da je izgradnja dvije dionice tog autoputa jedan od prioriteta Vlade Srbije u razvojnoj infrastrukturi, a posao će dobiti ona kompanija koja bude ponudila najbolje uslove.
Prema riječima Ljajića, pregovori sa turskim kompanijama su u toku, a naš uslov je da dobijemo kredit po tzv. kineskom modelu. Ukoliko turske kompanije to mogu da ispune, ne vidim razloga da one ne uđu u najuži izbor za izgradnju autoputa, kazao je Ljajić.
Dionica od Beograda do Požege, duga 147 kilometara, koštaće oko 1,2 milijarde evra, a dionica do granice sa Crnom Gorom, u dužini od oko 107 kilometara će, zbog nepristupačnosti terena i 16 tunela i mostova, biti nešto skuplja.
Ljajić je kazao da za prvu dionicu postoji idejni projekat, a glavni će biti završen do avgusta, dok je za drugu dionicu završen idejni projekat, a do kraja godine će biti gotov i glavni projekat. Tanjug