BERLIN, Svijet sve intenzivnije traga za novim izvorima energije koji bi zamijenili tradicionalne.
Već se testira i tehnologija kojom se iz drveta proizvodi dizel gorivo.
Nova tehnologija se testira u Austriji, i ne bi se moglo reći da je bilo šta „zeleno“ u gigantskoj OMV-ovoj naftnoj rafineriji pored Beča, piše Dojče vele.
Mreža čelični cijevi, ogromni rezervoari i tornjevi iz kojih suklja vatra. Ali u sred te rafinerije nalazi se jedan novi pogon iz koga bi trebalo da poteče čistije i „zelenije“ gorivo za automobile.
Pogon se zove „BioCrack“ i u njemu se iz bio-mase od slame i drveta proizvodi dizel.
Edgar An zadužen je za istraživanje i razvoj u kompaniji „Bio Energy International“.
An objašnjava da je taj pogon OMV-ov pogon prvi takav u svijetu. „Ima mnogo istraživačkih timova koji pokušavaju da direktno proizvode dizel iz drveta. Mi ovdje mješamo drvo sa proizvodima naftne industrije i tako ga pretvaramo u dizel“, objašnjava An.
Tokom procesa konverzije bio-masa se miješa sa mazutom i zagrijeva, a dizel koji se na taj način dobija sadrži 20 procenata bio-mase. Šume u Austriji važan su izvor bogatstva te zemlje, ali ekolozi su sada zabrinuti za budućnost, ukoliko one budu dalje eksploatisane za proizvodnju goriva.
Pored toga, moglo bi da dovede do pretjeranog uzimanja ugljenika iz tla, tj. iz eko-sistema. Stručnjaci kažu da to samo djeluje kao ’klimatsko rješenje, ali bi na duže staze moglo da bude problem.
Igo Valin je istraživač u austrijskom Institutu za primijenjenu analizu sistema objašnjava da su sistemi za proizvodnju goriva iz kukuruza, uljane repice i šećerne trske već veoma dobro razvijeni, ali ne i oni koji kao izvor koriste drvo ili ostatke poljoprivredne proizvodnje.
Uprkos svim ekološkim izazovima, on je optimista kada je riječ o mogućoj proizvodnji dizela iz drveta.
Predstavnik OMV-ovog „BioCracka“ Adgar An insistira na tome da proizvodnja dizela iz drveta ne znači i pojačanu sječu šuma.
Masovna proizvodnja goriva od drveta stvorila je od Indonezije zemlju broj 1 u proizvodnji bio-dizela, ali je i dovela do velike sječe šuma.
OMV-ova rafinerija se nada da će i na ovaj način podmirivati potrebe za dizelom, ali i pomoći Austriji da ispuni klimatske ciljeve Evropske unije po kojima bi 10 procenata benzina i dizela trebalo da se proizvodi iz obnovljivih izvora. B92