BANJALUKA, Sreten Ilić, direktor i jedini zaposleni u Vazduhoplovnom servisu RS, protivzakonito je za 80 odsto uvećao svoju bruto platu, koja nakon uvećanja iznosi 7.143 marke na mjesečnom nivou, navedeno je u revizorskom izvještaju poslovanja Servisa, u kojem je iskazano mišljenje s rezervom.
“Uvećanje osnovne plate direktoru, koji istovremeno obavlja poslove pilota i kapetana posade aviona, izvršeno je prema Odluci o utvrđivanju iznosa letačkog dodatka za posadu vazduhoplova, što nije u skladu sa članom 19. stav 1. Zakona o platama zaposlenih u organima uprave RS”, istaknuto je u izvještaju.
U izvještaju, koji se odnosi na 2014. godinu, navedeno je da su obaveze za Ilićevu neto platu 4.246 maraka, porez 450 maraka i doprinos u iznosu od 2.447 maraka.
Revizori su, takođe, konstatovali da je ostalih šest izvršilaca angažovano po ugovoru o djelu i podsjetili da je direktor dužan usvojiti pravilnik o unutrašnjoj organizaciji i sistematizaciji radnih mjesta, uz saglasnost Vlade RS. Istakli su, naime, da troškovi bruto naknada za rad van radnog odnosa čine naknade za pet izvršilaca ugovora o djelu u zemlji u ukupnom iznosu od 8.316 maraka mjesečno i jednog izvršioca stranog državljanina u iznosu od 1.800 evra mjesečno, koji obavlja poslove “međunarodni standardi kontrole kvaliteta u oblasti vazduhoplovstva”.
Takođe, konstatovano je da Odluka o iznosu letačkog dodatka za posadu vazduhoplova i Pravilnik o naknadama za posebne uslove rada letačke posade nisu usklađeni sa članom 19. stav 1. Zakona o platama zaposlenih u organima uprave RS, a ni dnevnice prilikom letova se ne isplaćuju prema važećim propisima.
“Rashodi za stručne usluge, iskazani u iznosu od 192.866 maraka, viši su za 12,13 odsto u odnosu na rebalans budžeta, a čine ih troškovi za usluge osiguranja 16.649 maraka, usluge informisanja i medija, pravne i administrativne usluge 1.918 maraka, kompjuterske usluge 1.171 maraka, obrazovne i edukativne usluge 5.379 maraka i ostale stručne usluge u iznosu od 167.749 maraka”, navodi se u izvještaju.
Osim u vezi s troškovima, revizori su iznijeli primjedbu da stari avion Vlade RS, koji se od decembra prošle godine nalazi u Mahovljanima, nije uknjižen u Vazduhoplovni servis, niti je preuzeta knjigovodstvena dokumentacija iz preduzeća “Sky Srpska”, koje je likvidirano. Istakli su i da avion, iako tehnički ispravan, nema dozvolu za letenje, koju izdaje Direkcija za civilno vazduhoplovstvo BiH.
Ilić je za “Nezavisne” rekao da će se o revizorskim preporukama izjasniti, nakon što detaljno prouči izvještaj. Nezavisne novine
1 komentar
Molimo Vas da pročitate sledeća pravila prije komentarisanja:
Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu [email protected]
ŠERIFA IMA I KOD PILOTA, ocito je da se covjek ufurao u ulogu “air force one” …. a onoga jada ponekad treba voziti i to on dobro placa… Kazu i da ovo cudo od pilota ima i svoj privatni asvaltirani aerodrom negdje oko Bijeljine…Ocekivati je da se sada okrene prema Mici Micicu, kao sto se odvojio od Kradzica, koji ga je stvorio kao pilota, a on prebjegao kod Plavsicke i Mile, a nekad davno dok je bio samo mali poljoprivredni pilot mastao je da vozi marsala…