Close Menu
Capital.ba – Informacija je capitalCapital.ba – Informacija je capital
  • POČETNA
  • SVE VIJESTI
  • CAPITAL TEME
    • ANALIZE
    • EKSKLUZIVNO
    • INTERVJU
  • NOVOSTI
  • PRIVREDA
    • ENERGETIKA
    • FINANSIJE
    • TRŽIŠTE KAPITALA
    • TRGOVINA
    • TURIZAM
  • TECH
  • SVIJET
    • ZANIMLJIVOSTI
  • MULTIMEDIJA
    •   Video
    • Foto Galerija
    • Infografika
  • PROMO
Facebook X (Twitter) Instagram LinkedIn YouTube Viber
Capital.ba – Informacija je capitalCapital.ba – Informacija je capital
Donacije
  • POČETNA
  • SVE VIJESTI
  • CAPITAL TEME
    1. ANALIZE
    2. EKSKLUZIVNO
    3. INTERVJU
    4. Vidi sve

    Simbioza na djelu: Stanivuković i SNSD poklonili milionski vrijedno gradsko zemljište

    7. Augusta 2024. — 13:00

    Ekonomisti: Republici Srpskoj prijeti finansijska katastrofa

    6. Juna 2024. — 14:10

    Za Radukića ministri u Vladi Srpske rade savršeno

    20. Maja 2024. — 13:56

    Srbija ubrzano isisava energente iz BiH

    29. Decembra 2023. — 14:05

    Ekskluzivno: CAPITAL otkriva imena uhapšenih carinika

    16. Decembra 2024. — 10:47

    Saznajemo: Uskoro optužnica protiv Đoke Ekvatora

    28. Juna 2024. — 13:46

    Ekskluzivno: Optuženi u aferi „korona ugovori“ priznaje krivicu

    19. Juna 2024. — 10:43

    Nakon „Alumine“, Pavlović preuzima i „Boksit“

    16. Maja 2024. — 12:15

    Tanić za CAPITAL: Na domaćem tržištu više ne možemo kupiti ni cijevi za grijanje

    21. Marta 2025. — 20:10

    Kako je Širbegović od posuđenih 1.500 KM došao do milionskog profita

    14. Marta 2025. — 19:55

    Smailbegović: Odnos države i poslodavaca zasniva se na poznanstvima

    7. Marta 2025. — 20:00

    Mujanić: BiH ima zaliha domaćeg mesa samo za tri dana

    21. Februara 2025. — 20:05

    „Eko Toplane“: Do preplaćene polovne mašine preko fingiranih ponuda

    30. Maja 2025. — 12:40

    Ustavni sud BiH stavio van snage zakon o stranim agentima

    29. Maja 2025. — 15:00

    Čak 300.000 kamiona spremno blokirati pravce ka i iz EU

    29. Maja 2025. — 13:41

    Građevinske firme u Srpskoj zgrnule milione, ovo su najprofitabilnije

    29. Maja 2025. — 13:18
  • NOVOSTI
  • PRIVREDA
    1. ENERGETIKA
    2. FINANSIJE
    3. TRŽIŠTE KAPITALA
    4. TRGOVINA
    5. TURIZAM
    6. Vidi sve

    Dodatnih 88 miliona evra za investicije u zelenoj tranziciji

    30. Maja 2025. — 13:58

    Profitabilnost solarnih elektrana pala na istorijski minimum

    27. Maja 2025. — 08:13

    Iz minusa u biznis sa solarnim elektranama u Bileći

    24. Maja 2025. — 15:15

    Energetsko siromaštvo u BiH: EU ulaže milione, domaći stručnjaci nude rješenja

    22. Maja 2025. — 13:30

    „Eastcode“ povećao vlasništvo u „Veleprehrani“  

    30. Maja 2025. — 10:24

    Građevinske firme u Srpskoj zgrnule milione, ovo su najprofitabilnije

    29. Maja 2025. — 13:18

    „Atlantik“ novom milionskom emisijom obveznica vraća stari dug

    28. Maja 2025. — 13:26

    Banke u Srpskoj za tri mjeseca zaradile 59 miliona KM

    28. Maja 2025. — 11:18

    „Eastcode“ povećao vlasništvo u „Veleprehrani“  

    30. Maja 2025. — 10:24

    „Atlantik“ novom milionskom emisijom obveznica vraća stari dug

    28. Maja 2025. — 13:26

    Promet akcijama “Veleprehrane” vrijedan 126.100 KM

    26. Maja 2025. — 14:23

    Oštar pad Vol Strita

    22. Maja 2025. — 11:03

    Koliko novca Zara zarađuje u BiH

    30. Maja 2025. — 12:48

    Lidl širi mrežu po Crnoj Gori

    29. Maja 2025. — 16:09

    Laserski pokazivači povučeni zbog opasnosti za vid

    29. Maja 2025. — 12:15

    U aprilu cijene veće za 0,3 odsto, godišnja inflacija 3,4 odsto

    27. Maja 2025. — 13:00

    Turistički vaučeri prilika za popunjavanje šuplje sezone

    27. Maja 2025. — 09:45

    Ljetna turistička sezona otvorena u Budvi

    26. Maja 2025. — 09:05

    Kazne za putnike za otkopčavanje pojasa

    19. Maja 2025. — 15:01

    Raspisan poziv za učešće u postupku dodjele turističkih vaučera

    15. Maja 2025. — 08:47

    Dodatnih 88 miliona evra za investicije u zelenoj tranziciji

    30. Maja 2025. — 13:58

    Kineska kompanija zainteresovana za drvnu industriju, građevinsku proizvodnju, te poljoprivredu

    30. Maja 2025. — 11:40

    Čak 300.000 kamiona spremno blokirati pravce ka i iz EU

    29. Maja 2025. — 13:41

    Ogroman pad proizvodnje u drvnoj industriji Srpske

    27. Maja 2025. — 14:18
  • TECH
  • SVIJET
    1. ZANIMLJIVOSTI
    2. Vidi sve

    Amerika ukida novčića od jednog penija jer je proizvodnja preskupa

    23. Maja 2025. — 10:46

    Zbog niskog nataliteta tržište proizvoda za djecu u kolapsu

    14. Maja 2025. — 14:00

    Koliko ima i gdje se nalaze kompanije koje vrijede preko milijardu dolara?

    14. Maja 2025. — 08:17

    Kina gradi solarnu elektranu u orbiti

    12. Maja 2025. — 12:05

    Sud blokirao sve Trampove carine

    29. Maja 2025. — 09:45

    Nakon 34 godine Japan više nije najveći svjetski kreditor

    28. Maja 2025. — 16:02

    Građani EU i dalje strahuju od inflacije

    28. Maja 2025. — 14:23

    Privredu Beča kroje firme sa jednim zaposlenim

    28. Maja 2025. — 13:46
  • MULTIMEDIJA
    •   Video
    • Foto Galerija
    • Infografika
  • PROMO
Capital.ba – Informacija je capitalCapital.ba – Informacija je capital
  • POČETNA
  • SVE VIJESTI
  • CAPITAL TEME
  • NOVOSTI
  • PRIVREDA
  • ENERGETIKA
  • TURIZAM
  • TRGOVINA
  • TRŽIŠTE KAPITALA
  • TECH
  • ZANIMLJIVOSTI
  • SVIJET
  • FINANSIJE
  •   VIDEO
  • PROMO
Home » Direktor “Azvirta“ o Počitelju: Nema brzih rješenja

Direktor “Azvirta“ o Počitelju: Nema brzih rješenja

Dejan TovilovićDejan Tovilović23. Oktobra 2023. — 12:56Nema komentara4 minute čitanja
FOTO: Oslobođenje

SARAJEVO – Ahmet Murat Turkoglu, generalni direktor preduzeća “Azvirt podružnica Sarajevo” koja gradi dionicu puta 5C Vranduk – Ponirak kazao je da su “Autoceste FBIH“ kao investitor donijele odluku o obustavljanju radova jer nisu obezbijedili dokumentaciju za preostale dionice ali ni niovac za zaavršetak projekta.

FOTO: Oslobođenje

O pukotinama na mostu „Počitelj“ nije želio da razgovara ali zato jeste o rastu troškova projekta, koji opet kako tvrdi nisu uslovljeni njihovom krivicom, nego rastom cijena materijala na tržištu.

„Autoceste FBIH“ su nam naložile da suspendujemo radove. Rečeno nam je da zaustavimo izvođenje radova i obezbijedimo gradilište iako smo mi smatrali da treba i da može još da se radi. Naime, Investitor nije uspio blagovremeno da izradi projektnu dokumentaciju za preostale dijelove dionice ali ni da obezbijedi finansije za nastavak projekta. Još od kako se 2020. godine ustanovilo da projektna dokumentacija nije ispravna i da jednostavno nije ni primjenjiva ni izvodljiva, još od tada su nam Autoceste davale dio po dio projekta za izvođenje“, kazao je on.

Govoreći o činjenici da su se uvećali troškovi izgradnje cijele dionice on je rekao da je to nešto očekivano.

Kazao je da je ugovor za izgradnju dionice Vranduk – Ponirak potpisan prema uslovim FIDIC Crvene knjige koja podrazumijeva da je obaveza Investitora da pripremi i dostavi cjelokupnu projektnu dokumentaciju sa svim crtežima i predmjerima.

U FIDIC ugovorima radovi se smatraju konačnima kada predmetna građevina počne da služi svojoj svrsi, a konačna vrijednost se utvrđuje, takođe, na kraju ugovora kada su svi radovi izvedeni.

„U načelu nije neuobičajeno da ugovorena cijena poraste, mnogo rjeđe bude manja. Prije svega moramo da razumijemo da je na globalnom tržištu cijena sirovina gotovo udvostručena. Ali to je bio minorni efekat u našem projektu. Ovdje smo imali ekstremnu situaciju nešto sasvim neuobičajeno pošto uzrok u porastu ugovornog iznosa leži u neodgovarajućem projektnom rješenju, zasnovanom na nedovoljnim i čak krivotvorenim geološkim istraživanjima. I to ne samo jednom ili na jednom mjestu, već naveliko“, kazao je Turkoglu.

Pojašnjava da su prema ugovornoj obavezi bili dužni da prije otpočinjanja radova preispitaju – pregledaju projekat i potvrde izvještaje o geološkim ispitivanjima koje su dobili od Investitora.

Po njegovim riječima tu problemi i počinju. Nakon sprovedenih naših geoloških ispitivanja morali su da obavijestimo Autoceste da ono što se u izvještaju prikazivalo kao geološko ispitivanje ili nije uopšte urađeno ili nije ispravno, što je onda prouzrokovalo lanac reakcija.

Utvrđeni su brojni nedostaci glavnog projekta i da se ni laboratorijskim analizama nije pristupalo kritički.

Za određene sektore projekat je urađen na osnovu nereprezentativnih istraživanja i ispitivanja uzoraka što je u nekim slučajevima dovelo do izrade potpuno neadekvatnih rješenja. A na nekim dijelovima, odnosno sektorima, nisu ni sprovedeni istražni radovi kojim bi se definisale fizičko-mehaničke karakteristike stijenskog materijala.

„Analizom dokumenatcije utvrđeno je da iz bušotina u jednom od sektora nisu ni uzeti uzorci za laboratorijska ispitivanja te su geomehaničke karatkteristike materijala bile potpuno nepoznate. Projektovanje je rađeno na osnovu pretpostavki. To nismo utvrdili samo mi, izvođači, to su utvrdili bosanski eksperti. Bosanski geolozi, Vaši istaknuti stručnjaci su zaključili da projekat treba modifikovati prema stvarnom stanju na terenu“, kazao je on.

O tome, kada se nastavljaju radovi, on nema predstavu.

„U ovom trenutku mi samo obezbjeđujemo gradilište. Nažalost, mi ne znamo koliko dugo ovo može da potraje, primorani smo i da smanjujemo broj radnika, što nam najteže pada. Ostaje nejasno zašto nam nisu dozvolili da nastavimo radove na dijelovima gdje projektna dokumenatcija postoji. Sve u svemu, odgovori na ta pitanja su u Autocestama“, rekao je Turkoglu koji nije isključio mogućnost spora i arbitraže.

Govoreći o mostu Počitelj kao i pukotini koja se pojavila, nije mnogo otkrio.

„Nismo ovlašćeni da govorimo u ime konzorcijuma s obzirom na to da nismo glavni izvođač i imamo manju ulogu. Zapravo, mi nismo direktno bili uključeni u samu izgradnju mosta, ali smo se maksimalno angažovali u iznalaženju adekvatnog rješenja za uspješnu rehabilitaciju. U ovakvim situacijama nema brzih rješenja, ali ona postoje i brojna su. Mogu da kažem da se analizama i ispitivanjima pristupilo izuzetno ozbiljno, najsavremenijim tehnologijama i metodologijama smo stigli do adekvatnih rješenja koja su već predata Autocestama na odlučivanje. Čekamo njihovu saglasnost da bismo otpočeli radove na sanaciji“, zaključio je Turkoglu.

Oslobođenje

Ahmet Murat Turkoglu autoceste fbih most Počitelj vranduk-ponirak
Podijeli: Facebook Twitter LinkedIn WhatsApp Copy Link Email
Prethodni članakKriminalizacija klevete dovela u pitanje slobodu izražavanja
Sljedeći članak Uništavanje Jahorine se nastavlja: Opština Trnovo radi za interese građevinskog lobija

Povezani članci

ENERGETIKA 02 minute čitanja

Velika Britanija utrostručuje solarne kapacitete

Ostavi komentar Otkaži

NE PROPUSTITE
Capital teme

„Eko Toplane“: Do preplaćene polovne mašine preko fingiranih ponuda

30. Maja 2025. — 12:4014 minute čitanja

BANJALUKA – Uprava banjalučkih „Eko Toplana“ odlučila je da od firme „Dabar Holz“ iz Kozarske Dubice kupi polovan stroj za drobljenje drveta koji planira platiti 1.111.500 KM i to iz kredita.

Ustavni sud BiH stavio van snage zakon o stranim agentima

29. Maja 2025. — 15:00

Čak 300.000 kamiona spremno blokirati pravce ka i iz EU

29. Maja 2025. — 13:41

Građevinske firme u Srpskoj zgrnule milione, ovo su najprofitabilnije

29. Maja 2025. — 13:18

Portal CAPITAL.ba je punopravni član Savjeta za štampu i online medije u BiH, Journalism Trust Inicijative i Reporters Shields Network.

Facebook X (Twitter) Instagram LinkedIn YouTube Viber
  • Uređivačka politika
  • O nama
  • Impressum
  • Kontakt
  • Marketing
  • Piši za Capital
  • ENERGETIKA RS
  • SLOBODNO
Copyright © 2025 Capital.ba - ISSN 2744-225X. Sva prava rezervisana.
Portal CAPITAL.ba je punopravni član Savjeta za štampu i online medije u BiH.

Unesite iznad pojam sa pretragu i pritisnite Enter za pretragu. Pritisnite Esc ili X da otkažete.

Obavijesti