BANJALUKA, Zoran Okilj, direktor “Aerodroma” Trebinje, uvjeren je u uspjeh projekta izgradnje aerodroma u ovom gradu za šta, kaže, postoje studije koje detaljno potvrđuju taj njegov stav. Tvrdi da će aerodrom dobro poslovati uprkos činjenici da se u neposrednoj blizini nalaze još dva u Dubrovniku i Tivtu, jer će u borbi za tržište imati da ponudi što oni nemaju. Kaže da su to prepoznali i strani investitori koji su veoma zainteresovani za ovaj projekat.
Na koje putnike može da računa trebinjski aerodrom?
OKILJ: Ako posmatramo aerodrome u okruženju, vidjećemo da 350.000 putnika sleti u Tivat, 350.000 u Podgoricu, 1,2 miliona u Dubrovnik i oko milion u Split. Samo 10 odsto od tog saobraćaja je godišnji prosjek sarajevskog areodroma koji dobro posluje.
Kako gledate na to da u Hercegovini živi malo stanovništva i da li je na taj broj ljudi isplativ aerodrom?
OKILJ: Tačno je da je zona zahvata po stanovništvu jako mala. Međutim, ako pogledate Dubrovnik, on ima 45.000 stanovnika, a aerodrom ostvari godišnje oko 1,2 miliona putnika. S obzirom da je aerodrom zamišljen kao krajnji dolazni turistički aerodrom, 99 odsto putnika će doći ciljano u Trebinje da bi otišli na more ili obišli neki drugi turistički sadržaj. Mi smo došli do podatka da samo iz Poljske oko 200.000 ljudi godišnje dolazi u Međugorje. Ako bi ih preko Trebinja dolazilo bar 50.000, to bi bio, recimo, godišnji saobraćaj koji ostvaruje aerodrom u Banjaluci.
Mi računamo na 10 mjeseci intenzivnog saobraćaja. Računamo i na klijentelu sa istoka, Srbije ali i na poslovnu avijaciju koja je u velikoj ekspanziji.
Iz Dubrovnika se u zadnje vrijeme često čuju negativni komentari na gradnju aerodroma u Trebinju. Kako na to gledate?
OKILJ: Mi ne možemo očekivati pomoć i saradnju Dubrovnika, ali kuća koja je radila studiju je došla do zaključka da posao možemo da radimo sami ili u saradnji sa njima. Dubrovnik je dostigao svoj vrh i njima treba dosta ulaganja da bi taj aerodrom proširili. Mi računamo da budemo otvoreni za sve. Dubrovnik, na primjer, ne može da primi sve niskobudžetne kompanije te ih spušta u Pulu ili Zadar pa te putnike dovozi autobusima.
Međutim, njihov stav oko ovog projekta je prilično revidiran u odnosu na prošlogodišnji kada su izričito tvrdili da ne možemo napraviti aerodrom, a sad kažu da možemo, ali da nemamo ljude.
Pa, imamo li stručne ljude za rad na aerodromu?
OKILJ: Projekcija je da se radovi mogu završiti za tri godine. Mi vodimo brigu i o budućim kadrovima i njihovo obučavanje će se vršiti paralelno sa gradnjom aerodroma.
Koliko će početkom rada aerodroma biti otvoreno novih radnih mjesta?
OKILJ: Sve službe bi uposlile oko 400 radnih mjesta.
Koje će konkretne prednosti biti u odnosu na susjedne aerodrome?
OKILJ: Naša prednost je što aerodrom u Trebinju nema problema sa burskim vjetrovima kao Dubrovnik. Prednost u odnosu na Tivat je što se taj aerodrom ne može širiti. Imamo slobodan vazdušni prostor koji nije opterećen saobraćajem, imamo idealne meteo uslove, praktično, nemamo snijeg.
Da li sve te dobre pretpostavke prepoznaju i potencijalni investitori?
OKILJ: Postoji velika zainteresovanost u svijetu za ovaj projekat. Mi ne možemo da otkrijemo imena s kim pregovaramo zbog potpisivanja ugovora o tajnosti podataka. Mogu reći da se radi o referentnim kompanijama. Odlukom Vlade će se formirati radni tim koji će te potencijalne investitore primiti na razgovore. Na ruku ide i to što se naredne godine očekuje povoljnija klima za investiranje.
Dokle se stiglo s pripremom dokumentacije za početak gradnje?
OKILJ: S planom parcelacije smo došli na 137 hektara od čega je 99,5 odsto državna svojina i bitno olakšava ulazak u investiciju. Izrada projekta bi mogla da košta oko 1,2 miliona KM.
Šta će ovaj projekat značiti za ovaj dio Hercegovine?
OKILJ: Mislim da će ovaj objekat promijeniti čitavu sliku u rejonu Trebinja jer će se ostvariti mogućnost za razvoj turističkih kapaciteta, a ostvariće se otvaranje i drugih uslužnih djelatnosti.
Neumjesno poređenje aerodroma i stanice
Česti su komentari da Trebinje nema autobusku stanicu, a imaće aerodrom?
OKILJ: Ljudi vjeruju ili ne vjeruju u nešto. Izgradnja aerodroma je tehnički dokaziva norma koju su uradile svjetske referentne kuće i dokazale da se radi o isplativom projektu. Porediti ovaj projekat sa autobuskom stanicom nije primjereno, jer na autobusku stanicu dolaze ljudi iz Gacka, Bileća, Nevesinja, dok će na aerodrom dolaziti turisti iz cijelog svijeta. Ne treba biti sumnjičav, treba biti realan i tražiti način da kao lokalna zajednica uspijemo u ovom velikom poslu. Nezavisne novine
9 komentara
Molimo Vas da pročitate sledeća pravila prije komentarisanja:
Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu [email protected]
Gosp.Okilj se nalazi u pogresnom vremenu i prostoru. Daj boze da gresim. U svakom slucaju Hercegovini zelim svako dobro.
Logično je da gosp. Okilj vjeruje u uspjeh projekta aerodroma kad je on njegov direktor. Ali čiste su pretpostavke koliko bi putnika koji lete u okruženju moglo alternativno sletjeti na Zubce. Meni ovo više zvuči kao ona “što je babi milo to joj se snilo”, nego kao ozbiljna analiza.
Sa ovako “utemeljenim” analizama očigledno naručena (i dobro plaćena) studija izvodljivosti ne bi mogla dobiti prolaznu ocjenu ni kao seminarski rad, a kamoli kao osnova za investiciju od nekoliko desetina miliona maraka.
Sumnja se može pročitati i iz izjave premijera da ćemo ga sami praviti ako ne bude strateških partnera, što znači da se “referentne kompanije” i investitori uopšte ne utrkuju da naprave ovaj aerodrom.
Ako se uzme da ulaganje u dati aerodrom neće preći 60 mil. KM, prostim računom se dobija da cena jednog, tako otvorenog, radnog mesta iznosi 150.000 KM
Koliko li će tek koštati radno mesto stjuardese u budućoj avio kompaniji?!!
Naravno, to neće platiti budući zaposleni, već svi stanovnici RS!
Izgradnja aerodroma nema veze sa avioprevoznicima i stjuardesama. Aerodromi uglavnom žive od aerodromski taksi, koje su velike i čine veliki procenat same avio-karte. Da bi uspješno poslovao Zubci moraju imati mnogo niže takse od Dubrovnika i Tivta. I dalje sam rezervisan prema ovom projektu.
Ljui ja sam pametan, a u ovo ne mogu da vjerujem, što iznosi Okilj.
E,moj Okilj, kada bi odgovarao za ovu izjavu nebi baš tako pričao, a ovako mlatiš praznu slamu.
Zaposliti 400 ljudi.
Svaka ti čast na ovoj izjavi!?!
OVO JE CRNI HUMOR.SAMARAJU SE CIFRAMA OD 6O OOO OOO.TREBINJE JE UVIJEK IMALO PATOLOSKI KOMPLEKS DUBROVNIKA.JA VJERUJEM U OVU SULUDU INVESTICIJU JER SE RADI IZ KOMPLEKSASKIH POBUDA.LJUDSKA GLUPOST KAO SILA IMA JAK POTENCIJAL.kADA SE DAJU VIZE GRADJANIMA SRBIJE,MAKEDONIJE I BIH NIKO VISE NI AUTOM NECE PROLAZITI NA MORE PREKO TREBINJA.CRNA GORA JE DESTINACIJA GDJE SE STRANI GOSTI NE VRACAJU JER KO JEDNOM DODJE TAJ SE NE VRACA.KUPATI SE U SEPTICKOJ JAMI???.KADA STRANI GOSTI CUJU DA RIVIJERA NEMA KANALIZACIJU BJEZE.”Hrvatske agencije jedva cekaju” da dovedu putnike carterom preko Trebinja.Trebinjci vise u Dubrovniku ne mogu ni dijeliti džabe a ne nesto prodati.Aerodrom Cilipi je ove godine imao 1078462 putnika biljezi pad od 10% ZADNJE 3 GODINE.Biljezi gubitke,a sve je naslijedio bez bilo kakvog investiranja.Ovo vise nema smisla komentarisati jer kada se pocne strucno analizirati sve apsurd do apsurda.
Sacuvaj ih boze ne znaju sta cine
Najjača je rečenica gospodina direktora da Dubrovčani spuštaju letove u Pulu, jer ne mogu da prime sve niskobudžetne letove.
Zna li dotični idiot koliko ima kilometara od Pule do Dubrovnika???
Ajd da je rekao Split, pa i nekako, ali Pula…
..aerodrom Cilipi je ove godine imao 1078462 putnika biljezi pad od 10% ZADNJE 3 GODINE.Biljezi gubitke,
————————————–
..Zračna luka Dubrovnik u 2008. godini ostvarila je povećanje prometa od 4,5 posto, što je veliki uspjeh s obzirom na činjenicu da je većina europskih zračnih luka imala pad u prometu, a ostvareni profit, od oko 27 milijuna kuna nakon oporezivanja, svrstava je među najbolje gospodarske subjekte na jugu Hrvatske… …
http://www.cilipi.net/Novosti/Zracna-luka-U-Cilipima-veci-promet-nego-lani.html