BEOGRAD, Ministar ekonomije Srbije Mlađan Dinkić izjavio je da je u 2009. godini devizni priliv od turizma iznosio oko 900 miliona dolara.
“To je daleko manje od uporedivih turističkih destinacija koja ima sličan broj stanovnika kao Srbija i možemo i moramo da postignemo veće efekte”, rekao je Dinkić na otvaranju Međunarodnog kongresa hotela i restorana.
On je rekao da je potrebno povećati kvalitet usluge i obučnost osoblja u hotelima i restoranima i dodao da je najvažniji kvalitet ugostiteljske usluge.
Dinkić je naveo da je Vlada Srbije izdvojila sredstva za obuku zaposlenih u ugostiteljstvu i dodao da bi i privatni vlasnici trebalo da izdvajaju novac u te svrhe.
“Budžet za turizam je duplo veći ove godine bez obzira na krizu”, rekao je Dinkić i dodao da je potrebno poboljšati infrastrukutru.
On je pozvao strane investitore da dođu u Srbiju i ulože u turizam, a predstavnike domaće industrije da sami rade na marketingu za dolazak turista.
Predsjednik Međunarodne asocijacije hotela i restorana Hasan Aidi rekao je da Srbija mora da odredi šta je to u čemu se izdvaja od drugih turistickih destinacija i da na taj način privlači turiste.
Prema njegovim riječima, hotelijeri ne treba da se obaziru na krizu već da nastave investiranje, grade nove hotele i dovode goste.
“Ljudi će i dalje putovati i nastaviti da dolaze u hotela, bez obzira na krizu”, rekao je on.
Aidi je preporučio hotelijerima da privlače turiste tako što će gostima hotela dati pogodnosti kao što su popust za više noćenja, besplatan intrenet, besplatan doručak.
On je naveo i da Srbiji nedostaje obučenost osoblja i bolji kvalitet usluge.
Predstavnik Svjetske turističke organizacije Frederik Pjer izjavio je da se u 2010. godini očekuje oporavak turističke privrede i povećanje broja putovanja.
Kako je rekao skromniji rast očekuje se u SAD i Evropi, a brži u Aziji i Africi.
Godišnji kongres Međunarodne asocijacije hotela i restorana trajaće do 21. januara uz učešće oko 200 predstavnika hotelske privrede iz Srbije i inostranstva na temu “Novi trendovi u hotelijerstvu i Balkan kao novo turističko tržište Evrope”.
Organizator kongresa je Međunarodna asocijacija hotela i restoratera, u čijem je sastavu više od 100 nacionalnih asocijacija, 300 hiljada hotela i više od osam miliona restorana.