BEOGRAD, Gradonačelnik Beograda Dragan Đilas kaže da je Evropska investiciona banka (EIB) potvrdila da je odobrila korišćenje kredita za obnovu mosta Gazela.
Nakon što je Evropska banka za obnovu i razvoj odobrila korišćenje dijela kredita za obnovu Gazele “danas smo dobili potvrdu da je i drugi deo sredstava dostupan od strane EIB i da se može koristiti za rekonstrukciju”, rekao je on.
Prema njegovim riječima, Grad Beograd je od Ministarstva za infrastrukturu dobio plan o rekonstrukciji Gazele koji sada razmatraju gradske stručne službe.
Đilas je istakao da svi moraju da budu svjesni da će rekonstrukcija Gazele u naredne dvije godine prouzrokovati velike probleme u saobraćaju prijestolnice. On je rekao da je njegov stav da se prvo izvrši sanacija Gazele i podsjetio da je ideja grada bila da se sa rekonstrukcijom Gazele počne kada se završi most na Adi Ciganliji ili veći dio obilaznice.
Gradonačelnik je istakao da je Beograd uradio sve što je mogao za pripremu rekonstrukcije Gazele, kao što je obnova i povećanje prohodnosti Starog mosta preko Save, rekonstrukcija Savske ulice i ubrzan projekat gradske željeznice da bi mogla da počne da radi u ovoj godini.
Potpredsjednik EIB Dario Skanatjeko najavio je ranije danas da će odbor direktora te banke sljedeće sedmice razmatrati odobravanje isplate kredita za rekonstrukciju Gazele.
On je na predstavljanju rezultata ulaganja EIB u 2009. godini kazao da su svjesni hitnosti rekonstrukcije i da će razmatrati isplatu zajma prije ispunjavanja svih uslova, prvenstveno preseljenja Roma.
Iz EIB-a su podsjetili da je kredit za Gazelu odobren 2007. godine, u iznosu od 33 miliona evra.
Evropska banka za obnovu i razvoj (EBRD) je prošle sedmice odobrila isplatu kredita za rekonstrukciju mosta Gazela.
Obnova Gazele dio je projekta izgradnje obilaznice i obnove autoputa kroz Beograd koji zajedno finansiraju EBRD i Evropska investiciona banka kreditima u ukupnom iznosu od 160 miliona evra.
Izgradjen 1970. godine, most Gazela nije od tada rekonstruisan, preko njega dnevno pređe oko 170.000 vozila što je četiri puta više od njegovog projektovanog kapaciteta od oko 40.000 vozila dnevno. Beta, Tanjug