BANJALUKA – Kontrolu kvaliteta implementacije i realizacije Integrisanog zdravstvenog informacionog sistema (IZIS) vrijednog više od 25 miliona KM sprovodiće „Deloitte“ Banjaluka za što će mu biti isplaćeno više od pola miliona maraka.
Ugovor za kontrolu kvaliteta implementacije i realizacije IZIS-a, „težak“ 475.000 KM bez PDV-a, Fond zdravstvenog osiguranja (FZO) zaključio je juče sa „Deloitte-om“. S PDV-om, kontrola će koštati 555.750 KM.
Prethodno su krajem jula ”MMSCODE” i ”Lanaco” iz Banjaluke, sa firmom ”Ericsson Nikola Tesla” iz Zagreba, izabrani za najpovoljnijeg ponuđača za implementaciju IZIS-a vrijednog 22,9 miliona KM bez PDV-a, o čemu je portal CAPITAL pisao u tekstu „”MMSCODE” i ”Lanaco” dobijaju 25 miliona za IZIS“. Realizacija ovog projekta je počela, a prva faza je izrada glavnog projekta.
Iz FZO su za portal CAPITAL rekli da je tender za nabavku usluge kontrole kvaliteta implementacije i realizacije IZIS-a bio u Planu javnih nabavki za ovu godinu.
„U cilju obezbjeđenja kvaliteta implementacije sistema, kao i smanjenja rizika koji se javljaju prilikom realizacije ovakvog tipa projekta, FZO je odlučio da realizuje ovu nabavku, odnosno angažuje eksternu revizorsko konsultantsku kuću koja će garantovati da sve ono što je predviđeno IZIS-om bude u potpunosti i kvalitetno realizovano“, istakli su ranije u FZO.
Tvrde da im je cilj da ovaj projekat bude u potpunosti transparentan i sa adekvatnom kontrolom kako bi sve one prednosti koje donosi IZIS bile u potpunosti realizovane i u praksi, odnosno kako bi se obezbijedilo njegovo nesmetano funkcionisanje.
„Neke od najvažnijih aktivnosti koje će kontrola obuhvatiti su: kontrola i ocjena kvaliteta izrade dokumenta glavnog projekta, realizovanih aktivnosti i izrada izvještaja na kraju svake od faza (podfaza) implementacije, plana i dokumentacije za obuku, tehničke dokumentacije i korisničkih uputstava, sigurnosnih podešavanja na cjelokupnom sistemu, te kontrola i ocjena kvaliteta finalnog korisničkog testiranja i prihvatanja IZIS-a…“, naglasili su u FZO.
Uvođenjem IZIS-a u Republici Srpskoj bi do kraja 2020. godine trebalo da se počne sa upotrebom elektronskih zdravstvenih knjižica, recepata i kartona.
Projekat bi trebalo da se realizuje u roku od dvije godine, a nakon toga je predviđen garantni rok od 36 mjeseci.
IZIS će se realizovati u nekoliko faza, među kojima su izrada glavnog projekta, formiranje primarnog i sekundarnog Data Centra za razmjenu zdravstvenih podataka na nivou RS, isporuka i instalacija opreme vodećih svjetskih proizvođača kao što su Oracle, SUN, Fujitsu i CISCO, štampa i distribucija kartica osiguranika i zdravstvenih radnika, opremanje zdravstvenih ustanova računarima i drugom potrebnom opremom itd.
Za sve osiguranike Fonda planirane su elektronske kartice kao zamjena za sadašnje zdravstvene knjižice, koje će dobiti besplatno.
Ovaj projekat je proteklih mjeseci često kritikovan u javnosti kao preskup i nepotreban.
Srbija je ovakav projekat za njenih 6,8 miliona osiguranika, platila četiri puta jeftinije, odnosno 5,8 miliona KM, o čemu je portal CAPITAL pisao u tekstu “RS elektronski zdravstveni karton plaća četiri puta skuplje od Srbije koja ima 6.000.000 osiguranika više!!!”
CAPITAL: Svjetlana Šurlan
3 komentara
Molimo Vas da pročitate sledeća pravila prije komentarisanja:
Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu [email protected]
E dok se svi ugrade
Tako smo glasali…
Previše je novaca 25 miliona KM za posao koji smo već jednim dijelom platili.
Zar nije bolje taj novac dati ljekarima i medicinskim sestrama za povećanje njihovih primanja a kako bi se spriječio njihov trajni odlazak u inostranstvo.
Svi domovi zdravlja i službe hitne medicinske pomoći ODAVNO su integrisani preko postojećeg zdravstvenog informacionog sistema.
Ali dva puta je dva puta, da se osiguramo…