PEKING, Njemački “Dajmler”, drugi svjetski proizvođač luksuznih kola, povećao je prodaju u Kini za devet mjeseci ove godine za 54 odsto, u odnosu na isti period prošle godine, zahvaljujući većoj potražnji za “Mercedes-Bencovom” S-klasom, putničkim automobilima tipa “sedan”.
U tom periodu, “Dajmler” je prodao nešto više od 32.000 kola u Kini, izjavio je juče u Pekingu zvanični predstavnik kompanije Trevor Hejl i naglasio da je Kina najveće tržište automobila S-klase u svijetu.
“Dajmler” je uspio da nadmaši prosječnu kinesku prodaju kola od 11 odsto, koja je postignuta zahvaljujući rastu standarda stanovnika. Njemačka kompanija namjerava da proširi plan poslovanja na tom tržištu, bez obzira na moguće opšte privredno usporavanje i krizu kreditnog sistema koja će poskupjeti pozajmice za nabavku automobila.
“Situacija u Kini je mnogo bolja nego u drugim regionima u svijetu,” smatra Ulrih Voker, predsednik “Dajmlerovog” odjeljenja za poslove u sjeverozapadnoj Aziji, sa sjedištem u Štutgartu.
On je rekao da će kompanija nastaviti da sprovodi planove širenja proizvodnje, kao i osnivanja zajedničkih preduzeća sa kineskim kompanijama.
U planu je osnivanje zajedničkog preduzeća sa kompanijom “Bejđi Foton motor”, najvećim kineskim proizvođačem komercijalnih vozila, a dozvola vlade u Pekingu za osnivanje zajedničkog preduzeća za izradu kamiona najverovatnije će stići u drugoj polovini iduće godine, kazao je Voker.