BERLIN, Njemački proizvođač automobila Daimler u drugom je kvartalu zabilježio oštar pad profita, uprkos rekordnoj prodaji svoje prestižne marke Mercedes, ukazavši na neizvjesne prognoze u vezi s preostalim dijelom godine.
Ta grupacija je u tri mjeseca zaključno sa junom ostvarila neto profit od 1,52 milijarde evra, za 11 odsto manje u odnosu na isti period lani, prenosi agencija AFP. Zarada prije oporezivanja je, kako se navodi u saopštenju, umanjena za 13 odsto, na 2,2 milijardi evra.
Izvršni direktor kompanije Dieter Zetsche je rekao da je grupacija pogođena “velikim troškovima”, ali da je ipak u drugom kvartalu “ostvarila značajan profit”.
“Ostvarili smo snažan rast prihoda”, rekao je on.
Kompanija je u tom kvartalu prodala 570.300 vozila, dok je prodaja kamiona porasla za 34 odsto u poređenju s istim periodom prošle godine, prenose agencije.
Automobili marke “Mercedes-Benz” su takođe, u drugom kvartalu ostvarili rekordan rast prodaje, zahvaljujući rastu od četiri odsto, na 370.400 automobila. Kompanija je ukazala da ostaje pri svojim prognozama zarade za ovu godinu.