Close Menu
Capital.ba – Informacija je capitalCapital.ba – Informacija je capital
  • POČETNA
  • SVE VIJESTI
  • CAPITAL TEME
    • ANALIZE
    • EKSKLUZIVNO
    • INTERVJU
  • NOVOSTI
  • PRIVREDA
    • ENERGETIKA
    • FINANSIJE
    • TRŽIŠTE KAPITALA
    • TRGOVINA
    • TURIZAM
  • TECH
  • SVIJET
    • ZANIMLJIVOSTI
  • MULTIMEDIJA
    •   Video
    • Foto Galerija
    • Infografika
  • PROMO
Facebook X (Twitter) Instagram LinkedIn YouTube Viber
Capital.ba – Informacija je capitalCapital.ba – Informacija je capital
Donacije
  • POČETNA
  • SVE VIJESTI
  • CAPITAL TEME
    1. ANALIZE
    2. EKSKLUZIVNO
    3. INTERVJU
    4. Vidi sve

    Simbioza na djelu: Stanivuković i SNSD poklonili milionski vrijedno gradsko zemljište

    7. Augusta 2024. — 13:00

    Ekonomisti: Republici Srpskoj prijeti finansijska katastrofa

    6. Juna 2024. — 14:10

    Za Radukića ministri u Vladi Srpske rade savršeno

    20. Maja 2024. — 13:56

    Srbija ubrzano isisava energente iz BiH

    29. Decembra 2023. — 14:05

    Ekskluzivno: CAPITAL otkriva imena uhapšenih carinika

    16. Decembra 2024. — 10:47

    Saznajemo: Uskoro optužnica protiv Đoke Ekvatora

    28. Juna 2024. — 13:46

    Ekskluzivno: Optuženi u aferi „korona ugovori“ priznaje krivicu

    19. Juna 2024. — 10:43

    Nakon „Alumine“, Pavlović preuzima i „Boksit“

    16. Maja 2024. — 12:15

    Tanić za CAPITAL: Na domaćem tržištu više ne možemo kupiti ni cijevi za grijanje

    21. Marta 2025. — 20:10

    Kako je Širbegović od posuđenih 1.500 KM došao do milionskog profita

    14. Marta 2025. — 19:55

    Smailbegović: Odnos države i poslodavaca zasniva se na poznanstvima

    7. Marta 2025. — 20:00

    Mujanić: BiH ima zaliha domaćeg mesa samo za tri dana

    21. Februara 2025. — 20:05

    Hamovićeva termoelektrana zaradila 38,7 miliona KM

    30. Maja 2025. — 15:16

    „Eko Toplane“: Do preplaćene polovne mašine preko fingiranih ponuda

    30. Maja 2025. — 12:40

    Ustavni sud BiH stavio van snage zakon o stranim agentima

    29. Maja 2025. — 15:00

    Čak 300.000 kamiona spremno blokirati pravce ka i iz EU

    29. Maja 2025. — 13:41
  • NOVOSTI
  • PRIVREDA
    1. ENERGETIKA
    2. FINANSIJE
    3. TRŽIŠTE KAPITALA
    4. TRGOVINA
    5. TURIZAM
    6. Vidi sve

    Dodatnih 88 miliona evra za investicije u zelenoj tranziciji

    30. Maja 2025. — 13:58

    Profitabilnost solarnih elektrana pala na istorijski minimum

    27. Maja 2025. — 08:13

    Iz minusa u biznis sa solarnim elektranama u Bileći

    24. Maja 2025. — 15:15

    Energetsko siromaštvo u BiH: EU ulaže milione, domaći stručnjaci nude rješenja

    22. Maja 2025. — 13:30

    Hamovićeva termoelektrana zaradila 38,7 miliona KM

    30. Maja 2025. — 15:16

    Selimović: Monetarna stabilnost i institucionalna otpornost – preduslovi za ekonomski razvoj

    30. Maja 2025. — 15:00

    „Eastcode“ povećao vlasništvo u „Veleprehrani“  

    30. Maja 2025. — 10:24

    Građevinske firme u Srpskoj zgrnule milione, ovo su najprofitabilnije

    29. Maja 2025. — 13:18

    „Eastcode“ povećao vlasništvo u „Veleprehrani“  

    30. Maja 2025. — 10:24

    „Atlantik“ novom milionskom emisijom obveznica vraća stari dug

    28. Maja 2025. — 13:26

    Promet akcijama “Veleprehrane” vrijedan 126.100 KM

    26. Maja 2025. — 14:23

    Oštar pad Vol Strita

    22. Maja 2025. — 11:03

    Lidl širi mrežu po Crnoj Gori

    29. Maja 2025. — 16:09

    Laserski pokazivači povučeni zbog opasnosti za vid

    29. Maja 2025. — 12:15

    U aprilu cijene veće za 0,3 odsto, godišnja inflacija 3,4 odsto

    27. Maja 2025. — 13:00

    Zabrinjavajući podaci o uvozu i izvozu hrane

    25. Maja 2025. — 10:02

    Građani Srpske od nedjelje mogu koristiti turističke vaučere

    30. Maja 2025. — 16:02

    Turistički vaučeri prilika za popunjavanje šuplje sezone

    27. Maja 2025. — 09:45

    Ljetna turistička sezona otvorena u Budvi

    26. Maja 2025. — 09:05

    Kazne za putnike za otkopčavanje pojasa

    19. Maja 2025. — 15:01

    Dodatnih 88 miliona evra za investicije u zelenoj tranziciji

    30. Maja 2025. — 13:58

    Kineska kompanija zainteresovana za drvnu industriju, građevinsku proizvodnju, te poljoprivredu

    30. Maja 2025. — 11:40

    Čak 300.000 kamiona spremno blokirati pravce ka i iz EU

    29. Maja 2025. — 13:41

    Ogroman pad proizvodnje u drvnoj industriji Srpske

    27. Maja 2025. — 14:18
  • TECH
  • SVIJET
    1. ZANIMLJIVOSTI
    2. Vidi sve

    Amerika ukida novčića od jednog penija jer je proizvodnja preskupa

    23. Maja 2025. — 10:46

    Zbog niskog nataliteta tržište proizvoda za djecu u kolapsu

    14. Maja 2025. — 14:00

    Koliko ima i gdje se nalaze kompanije koje vrijede preko milijardu dolara?

    14. Maja 2025. — 08:17

    Kina gradi solarnu elektranu u orbiti

    12. Maja 2025. — 12:05

    Sud blokirao sve Trampove carine

    29. Maja 2025. — 09:45

    Nakon 34 godine Japan više nije najveći svjetski kreditor

    28. Maja 2025. — 16:02

    Građani EU i dalje strahuju od inflacije

    28. Maja 2025. — 14:23

    Privredu Beča kroje firme sa jednim zaposlenim

    28. Maja 2025. — 13:46
  • MULTIMEDIJA
    •   Video
    • Foto Galerija
    • Infografika
  • PROMO
Capital.ba – Informacija je capitalCapital.ba – Informacija je capital
  • POČETNA
  • SVE VIJESTI
  • CAPITAL TEME
  • NOVOSTI
  • PRIVREDA
  • ENERGETIKA
  • TURIZAM
  • TRGOVINA
  • TRŽIŠTE KAPITALA
  • TECH
  • ZANIMLJIVOSTI
  • SVIJET
  • FINANSIJE
  •   VIDEO
  • PROMO
Home » Da li će IT kompanije oteti kupce auto-gigantima?

Da li će IT kompanije oteti kupce auto-gigantima?

Dragana EremijaDragana Eremija23. Marta 2017. — 08:00Nema komentara5 minuta čitanja

SVIJET, U njemu su učestvovala 953 direktora iz automobilskog sektora 42 zemlje svijeta. 

Profit današnjih proizvođača automobila će se smanjivati sa značajnim promjenama u pogonskim tehnologijama i sve većim investicijama.

U budućnosti u automobilskom lancu vrijednosti digitalni ekosistem donosiće više prihoda nego sam automobil. Više od 75 odsto direktora automobilska industrije vjeruje da će jedan onlajn automobil tokom čitavog vijeka trajanja stvarati više prihoda nego 10 oflajn automobila, čime će tradicionalan način mjerenja tržišnog učešća samo na osnovu broja prodatih automobila biti poslat u istoriju.

Pitanje je samo kome će ići ti prihodi. U eri digitalizacije pitanje je i da li će proizvođači automobila zadržati kontakt sa kupcima ili će to preoteti IKT kompanije, kao što je Gugl.

Još je neizvjesno kako će budući poslovni modeli izgledati s obzirom na to IKT kompanije zbog svojih nedovršenih koncepata i vizija gube bitku protiv tradicionalnih proizvođača.

Još jedna ozbiljna prijetnja Zapadnoj Evropi je seljenje proizvodnje u rastuća tržišta. Globalizacija i pojava Kine kao najznačajnijeg tržišta za prodaju automobila dovele su do dramatične zavisnosti nekih proizvođača iz Zapadne Evrope.

Dvije trećine ispitanih kaže da će do 2030. svega pet odsto automobila biti proizvedeno u Zapadnoj Evropi, što bi u apsolutnim iznosima značilo pad proizvodnje sa sadašnjih 13,1 miliona na 5,4 miliona godišnje do 2030.

Čak 76 odsto ispitanih direktora smatra da će do 2030. godine u Kini biti prodavano 40 odsto svih automobila na svijetu.

Projekcije pokazuju da će do 2030. godine prodaja automobila u Kini biti povećana za 10 miliona na 33 miliona vozila, ali će učešće na globalnom tržištu ostati na oko 30 odsto.
Odgovarajući na pitanje ko će povećati tržišno učešće ispitani direktori su iskazali najviše povjerenja BMW-u (58 odsto njih vjeruje da će povećati tržišno učešće) koji je tako zamjenio Tojotu na prvom mjestu.

Električni pionir Tesla napredovao je za tri mjesta u odnosu na prošlu godinu, dok Folksvagen izmučen aferom Dizelgejt nije uspio da ostane među prva tri.

Najveći skok zabilježio je Dajmler, koji je sa 16. pozicije u 2016. skočio na treće mjesto u 2017. s obzirom da 52odsto ispitanih vjeruje da će povećati tržišno učešće.

Budućnost dizela – napuštanje upotrebe usljed društvene neprihvatljivosti?

Dizel tehnologija bila je, u regulacionom smislu, najznačajnija tema među proizvođačima automobila prošle godine. Više od polovine ispitanih direktora smatra da prva tradicionalna auto-tehnologija koja će nestati iz proizvodnih hala biti dizel-motori.

Ovo je prilično alarmantna prognoza za neke regione i proizvođače, kao na primer indijske auto-kompanije, kod kojih je udio dizel-motora na tržištu veći od 60 odsto. Ipak, ove promjene se neće dogoditi preko noći, s obzirom na to da je u nekim segmentima, kao što su motori za velike kamione, dizel i dalje konkurentna opcija.

Motori sa unutrašnjim sagorjevanjem (ICE) biće važni još dugo. Iako je trend smanjenja prisustva motora sa unutrašnjim sagorjevanjem daleko ispod visokopozicioniranog trenda elektrifikacije, proizvođači automobila insistiraju na važnosti evolucije motora ICE.

Ovo znači da proizvođači prihvataju da revolucionarni električni automobili traže još vremena za primjenu, kao i da ih je teško integrisati u postojeće platforme.

Uzimajući ove faktore u obzir, postavlja se pitanje: kako će zapravo izgledati tržište automobilskih pogonskih tehnologija u 2023. godini?

Kada bi dalji razvoj bio uslovljen isključivo tražnjom, učešće električnih automobila moglo bi porasti sa četiri odsto u 2016. na svega sedam odsto u 2023. godini.

Međutim, ako se u obzir uzmu snažni uticaji koje bi na tržište mogli imati zahtjevi za smanjenje emisije CO2, vjerujemo da bi razvoj mogao biti daleko revolucionarniji i da bi udio električnih automobila mogao dostići 30 odsto do 2023 godine.

U tom slučaju, prvi put u istoriji bi se broj proizvedenih automobila sa unutrašnjim sagorjevanjem znatno smanjio.

Glavno pitanje biće kako uspostaviti infrastrukturu za lako punjenje baterija, zbog čega većina ispitanih rukovodilaca vjeruje da ova tehnologija neće uspjeti.

Prevazilaženje problema prelaska velikih razdaljina i stvaranje mreže punionica će dati podsticaj razvoju električnih automobila na baterije.

U ovoj oblasti “Tesla” je sa svojom mrežom superpunjača učinio svoje automobile nezavisnim i unio revoluciju u auto-industriju.

U 2016. mreža se sastojala od 734 superpunjača, od kojih se 340 nalazi u Sjevernoj Americi.

Pored broja punjača, neophodno je pomenuti i dodatne napore koje je Tesla uložio kako bi učinio da mreža bude dostupna velikom broju ljudi – za razliku od konkurenata, nije se koncentrisao isključivo na urbane sredine, već je razvio nacionalnu pokrivenost punjačima u SAD čime pokazuje da e-mobilnost ne prestaje sa isporukom automobila krajnjem korisniku, već da obuhvata i pružanje usluga tokom čitavog životnog ciklusa.

BMW se sa 16 odsto i dalje smatra liderom u oblasti električnih automobila, dok je Tesla u odnosu na prethodno istraživanje napravio veliki skok na drugo mjesto i sa sadašnjih 14 odsto glasova je ozbiljan pretendent na lidersku poziciju.

Zanimljivo je da su direktori u auto-industriji znatno smanjili povjerenje u Tojotine električne automobile. Naime, broj glasova za Tojotu, koja je prethodne godine zauzimala laskavo treće mjesto, pao je sa 14 odsto u 2016. na svega sedam odsto u 2017.  B92

automobili buducnost dizel motori it kompanije kina zapadna evropa
Podijeli: Facebook Twitter LinkedIn WhatsApp Copy Link Email
Prethodni članakDajselblum: Neću podneti ostavku na funkciju u evrogrupi
Sljedeći članak Februarske cijene proizvoda i usluga veće za 0,3 odsto

Povezani članci

Svijet 02 minute čitanja

Kineski automobili do 2030. osvajaju trećinu globalnog tržišta

Ostavi komentar Otkaži

NE PROPUSTITE
Capital teme

Hamovićeva termoelektrana zaradila 38,7 miliona KM

30. Maja 2025. — 15:1601 minuta čitanja

U odnosu na 2023. godinu dobit im je značajno pala

„Eko Toplane“: Do preplaćene polovne mašine preko fingiranih ponuda

30. Maja 2025. — 12:40

Ustavni sud BiH stavio van snage zakon o stranim agentima

29. Maja 2025. — 15:00

Čak 300.000 kamiona spremno blokirati pravce ka i iz EU

29. Maja 2025. — 13:41

Portal CAPITAL.ba je punopravni član Savjeta za štampu i online medije u BiH, Journalism Trust Inicijative i Reporters Shields Network.

Facebook X (Twitter) Instagram LinkedIn YouTube Viber
  • Uređivačka politika
  • O nama
  • Impressum
  • Kontakt
  • Marketing
  • Piši za Capital
  • ENERGETIKA RS
  • SLOBODNO
Copyright © 2025 Capital.ba - ISSN 2744-225X. Sva prava rezervisana.
Portal CAPITAL.ba je punopravni član Savjeta za štampu i online medije u BiH.

Unesite iznad pojam sa pretragu i pritisnite Enter za pretragu. Pritisnite Esc ili X da otkažete.

Obavijesti