REMS, SAD, Velika Britanija i Japan su tri najveća izvozna tržišta industrije šampanjca, čija je prodaja u 2017. pomogla ostvarenju ukupno 4,9 milijardi evra prometa.
“Ovaj učinak je rezultat povećanja izvoza” na “2,8 milijardi evra što je 6,6 odsto više u odnosu na 2016. godinu”, objavio je udruženje proizvođača.
Vino “Šampanjac”, zaštićeno kontrolisanom etiketom porijekla, nosi naziv po regionu na sjeveroistoku Francuske.
“U poređenju sa 2016. godinom, gdje je rast prometa bio podstaknut diversifikacijom ponude, to je jak napredak na tržištima gdje se šampanjac najbolje prodaje, što objašnjava novi rekord iz 2017.”, ocjenio je Odbor.
SAD zadržavaju “prvo mjesto kao dragocjeno izvozno tržište”, a prodaja koja je prošle godine dostigla 586 miliona evra, ispred Velike Britanije koja “i dalje pati od negativnog uticaja Bregzita, uz pad količine od 11odsto”, precizirala je organizacija.
Jak rast je japanskom tržištu i po vrijednosti (+21,3 odsto) i po količini (+17,6 odsto).
“Kina, Hong Kong i Tajvan” su nova jaka uporišta za vinare Šampanje, dok su “rezultati Južne Koreje takođe izuzetni (+39,5 odsto vrijednosti) uz kupovinu koja prvi put prelazi milion boca”, naglasio je šampanjski odbor.
U 2017. godini ukupna prodaja iznosila je 307,3 miliona boca, što je povećanje od 0,4 odsto u odnosu na 2016. godinu.
Performanse van Evropske unije su u suprotnosti s rezultatima na francuskom tržištu, gdje je došlo do pada obima prodaje od 2,5 odsto, sa 153,6 miliona boca. Beta