BANJALUKA, Ministar saobraćaja i veza Republike Srpske Nedeljko Čubrilović izjavio je da su u narednoj godini prioriteti izgradnja dionica autoputeva i obezbjeđenja finansijskih sredstava za velike infrastrukturne projekte, kao i gradnja mostova na rijekama Savi i Drini, te nabavka vagona i lokomotiva za potrebe “Željeznica Srpske”.
“Gradnja autoputeva biće nastavljena i u narednoj godini. Kriza nas neće spriječiti. Zadovoljni smo urađenim u ovoj godini, ali veliki posao nas tek čeka”, rekao je Čubrilović.
On je za “Večernje novosti” naveo da su na javni poziv za izgradnju dionice autoputa na koridoru “Pet ce”, koji prolazi kroz Srpsku, po modelu javno privatnog partnerstva, stigle ponude konzorcijuma “Štrabaga” iz Austrije i “Bujika” iz Francuske, te “Samsunga” iz Koreje i “Ežisa” iz Francuske.
“Poslije razmatranja ponuda, otpočeće pregovori u vezi sa uslovima. S obzirom na to da je riječ o značajnim kompanijama, očekujemo da će biti postignut dogovor o izgradnji dionice od 46,6 kilometara autoputa, od Doboja do Vukosavlja”, istakao je Čubrilović.
On je napomenuo da je Evropska banka za obnovu i razvoj izrazila spremnost da budućem partneru odobri sredstva potrebna za izgradnju, ističući da je ova investicija veoma važna jer Srpska neće biti zadužena.
Čubrilović je rekao da radovi na gradnji prve dionice autoputa Banjaluka – Doboj teku planiranom dinamikom i da očekuje da ova dionica bude završena u predviđenom roku od tri godine.
On je očekuje da do početka sljedeće građevinske sezone bude izabran izvođač radova za izgradnju druge dionice i da potom počnu radovi. “Za izgradnju ove dionice, Evropska investiciona banka dala je saglasnost za odobravanje kreditnih sredstava. Postoji velika zainteresovanost i očekujemo učešće značajnih svjetskih kompanija i na ovoj dionici”, naglasio je Čubrilović.
On je rekao da očekuje da bude raspisan tender, izabran izvođač i počne gradnja mosta na Savi kod Gradiške, napominjući da će po završetku tog posla znatno biti povećan promet na autoputu.
“Očekujemo da u toku sljedeće godine budu završene pripreme i otpočne gradnja mosta na Drini, između Bratunca i Ljubovije. Ovaj most će biti građen isto kao most u Rači, odnosno gradnju će finansirati Srbija, a mi smo obavezni da izgradimo pristupni put sa naše strane”, dodao je Čubrilović.
Ministar saobraćaja i veza Republike Srpske rekao je da je završena studija o modelu naplate putarine na autoputu Banjaluka – Gradiška. “Najvjerovatnije je da će se u početku koristiti otvoreni sistem naplate koja bi trebalo da počne na proljeće sljedeće godine. Cijena još nije utvrđena, ali je sigurno da će biti jeftinije nego u okruženju”, naveo je Čubrilović.
On je naglasio da će Vlada nastaviti da pomaže “Željeznice Republike Srpske” i da moraju biti pronađena kvalitetna rješenja koja će omogućiti efikasnije funkcionisanje tog preduzeća. “U toku sljedeće godine očekujemo i realizaciju kredita Vlade Poljske, koji će omogućiti nabavku novih vagona i lokomotiva”, dodao je Čubrilović.
4 komentara
Molimo Vas da pročitate sledeća pravila prije komentarisanja:
Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu [email protected]
MOže li i poneki tunel da bude prioritet nakon uspješnica u obliku Čemerna i Stambolčića čime se ne samo zadovoljni nego i oduševljeni.
Jel ovaj čovjek normalan. Pa koga ćeš voziti željeznicom, nema ni naroda više.
@ rakovic,
Naravno da može, a doći će i to nekada na red, samo treba pričekati ”svečano otvaranje”!!
Cudim se da niko od politicara ozbiljno ne razmislja o buducnost i perspektivi…
Trebaju hitno da grade nove zatvorske objekte, jer su postojeci kapaciteti jako mali u odnosu na buduce velike potrebe nase republike u ovoj oblasti.