BANJALUKA – Ministar saobraćaja i veza Republike Srpske Nedeljko Čubrilović tvrdi da nije potpisan sporazum sa kineskom kompanijom “China Railway International Co. Ltd”, što je dan ranije za portal CAPITAL rekao direktor “Željeznica RS” Slađan Jović.
U demantiju koje je uputio prema medijima, umjesto da ga naslovi na svog direktora Željeznica koji je inače predsjednik gradskog odbora DEMOSA u Doboju, Čubrilovićevo ministarstvo navodi da nije potpisan sporazum sa ovom firmom, koja je rekonstruisala zgradu željezničke stanice u Novom Sadu, a čija je nadstrešnica pala u petak i ubila 14 osoba, nego sa drugom firmom “China railway design corporation” CRDC.
“Sa njihovim rukovodstvom je u Pekingu krajem maja 2024. godine potpisana i zajednička izjava o produbljivanju međusobne saradnje na razvoju željezničkog sektora u Republici Srpskoj. Ministarstvo saobraćaja i veza i Željeznice Republike Srpske nisu potpisali sporazum o razumijevanju sa kompanijom „China Railway International Co. Ltd”, navode iz ovog ministarstva.
Ministar Čubrilović ne spominje da se krajem maja ove godine zajedno sa direktorom ŽRS Jovićem sastao sa predstavnicima kompanije “China Railway International Co. Ltd” koja je u Novom Sadu renovirala željezničku stanicu čija se nadstrešnica srušila u petak. Tad se saopštenjem za javnosti pohvalio da je ova kompanija koja se bavi izgradnjom željezničke infrastrukture “ozbiljno zainteresovana” za investicije u željeznički saobraćaj u Srpskoj.
„Menadžment kompanije “CRIC” iskazao je interes za dolazak na tržište Republike Srpske i učešće u infrastrukturnim projektima, investicijskim ulaganjima i podršci unapređenju i modernizaciji “Željeznica Srpske““, navodi se u saopštenju sa zajedničkom fotografijom na sajtu Vlade RS, a koje možete pročitati OVDJE.
Inače, juče u izjavi za portal CAPITAL, direktor “Željeznica RS” je i rekao da su poučeni tragičnim iskustvom kakvo smo vidjeli u Novom Sadu, odlučni da će daleko ozbiljnije razgovarati sa kineskim izvođačima i te da će svaki dio projekta struka morati da kaže posljednju riječ.
“U Novom Sadu će struka dati svoje mišljenje šta je pošlo po zlu, gdje su se desili propusti i ko je za to odgovoran i ne bih da ulazim u ta pitanja. Neću da komentarišem ništa što se tamo dogodilo, niti da kažem da nešto do sada nije bilo ozbiljno, ali poučeni ovim iskustvom, od sada ćemo daleko ozbiljnije razgovarati. Za sve projekte koje ove kompanije budu izvodile kod nas struka će morati da se uključi“, kaže Jović.
Na pitanje šta smo na kraju potpisali sa kineskim kompanijama, Jović nam je rekao da se tu radi o sporazumu o razumijevanju
“Mi smo njima istakli svoje prioritete. Kada će krenuti realizacija, sada je na Ministarstvu saobraćaja i veza RS i Ministarstvu finansija RS“, rekao nam je Jović.
Kineska firma koja je rekonstruisala željeznicu u Novom Sadu radiće i u RS
CAPITAL: A. Pisarević
2 komentara
Molimo Vas da pročitate sledeća pravila prije komentarisanja:
Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu [email protected]
Toliko o “uključivanju struke” u željezničke projekte, a ova dvojica ne znaju ni kod koga su išli u Kinu?!😂
Ova dvojica ne znaju ni kod koga su išli u Kinu, a ugovaraju projekte vrijedne stotine miliona maraka?! 🙂