VAŠINGTON, Produženi vikend nakon Dana zahvalnosti u SAD nije donio očekivani promet u trgovinama, a u američkoj nacionalnoj Federaciji za maloprodaju kažu da je i to jedna od vidljivih posljedica tromog oporavka najveće svjetske ekonomije.
Ovog vikenda, računajući i četvrtak 28. novembar – kada je proslavljen Dan zahvalnosti – potrošači širom SAD su pazarili raznu robu u vrijednosti koja je za 1,7 milijardi dolara manja nego u istom periodu prošle godine, prenio je dnevnik Njujork tajms.
Predstavnici pomenute poslovne asocijacije tvrde da je manji obim prodaje tokom proteklog vikenda, kada potrošači počinju masovno da opsjedaju prodavnice zbog velikih rasprodaja, logična posljedica finansijskih problema većine američkih građana koji su prinuđeni sada da štede i manje kupuju.
Utješna vijest je da je broj ljudi koji su od četvrtka do nedjelje kupovali u prodavnicima po sistemu on lajn trgovine, uvećan ove godine, doduše za simboličnih jedan odsto u odnosu na prošlu godinu, na 141 milion.
Potrošači su, međutim, ove godine u prosjeku potrošili, tokom četiri praznična dana – 407,2 dolara, prema 423,55 dolara u istom periodu 2012.
U cjelini posmatrano, procjena je da će ove godine Amerikanci na praznične kupovine potrošiti 57,4 milijarde dolara, ili oko tri odsto manje nego prije godinu dana. Tanjug