BANJALUKA – Još jedan multitalentovani svjetski predstavnik kreativne industrije, dolazi na ovogodišnji Play Media Day! Craig Black je čovjek, koji je privukao pažnju vodećih ljudi u kreativnoj industriji svojim talentom, posebnošću, upornošću i radom.
Posljednjih nekoliko godina, nijedna kreativna konferencija globalnih razmjera nije prošla bez njegovih ultra zanimljivih govora i predavanja, a njegov rad se može sresti širom svijeta, od Londona i Barselone, do Sidneja i Dubaija.
Ovaj Škot za sebe kaže da je nezavisni dizajner, umjetnik za pisanje slova i tipograf sa sjedištem u Gourocku u Škotskoj. Svijetu je poznat po svojoj nejvjerovatnoj tipografiji, vizuelnim identitetima, instalacijama i svemu između toga. Imao je priliku da radi na najrazilčitijim projektima, sarađujući sa lokalnim i međunarodnim klijentima iz svih poslovnih sfera. Njegov rad se mogao vidjeti i u prestižnim časopisima, poput Computer Arts, Creative Review i IdN magazin. Suosnivač je i kreativni direktor kompanije Creative Inverclyde, a ne krije da mu je jedna od ljepših stvari bavljenja ovim poslom, učestvovanje na konferencijama poput Play Media Day-a, gdje redovno dijeli svoju inspirativnu priču sa publikom.
Ljubav prema fudbalu od malih nogu, ali i opčinjenost dizajnom jedni su od glavnih pokretača njegove kreativnosti, ali i ljubavi prem tipografiji.
„Moj ljubav prema tipografiji, nastala je iz gledanja imena i brojeva mojih fudbalskih idola na poleđini njihovih fudbalskih dresova. Svake sezone se mijenjao stil tipografije imena i brojeva, a fasciniralo me da je svaki novi bio zanimljiviji i ljepši od prethodnog. Sjećam se da mi je mama jednog Božića dok sam još bio dijete, kupila dres Glasgow Rangersa, kojim sam se apsolutno oduševio. Sav svoj tadašnji džeparac sam iskoristio za ispisivanje svog imena i broja na tom dresu. Pred mojim očima su u prodavnici ispisivali slova imena na novom dresu, što me je oborilo sa nogu. Nikada neću zaboraviti taj osjećaj uzbuđenja i sreće. Trenutak kada sam vidio nešto nevjerovatno stvoreno ispred mene, a to je nešto što sada pokušavam da podijelim sa drugima, kroz svoj rad“, rekao je Black.
Ističe da bez vježbe nema rezultata. Rad na ličnim projektima trajao je najmanje dvije godine prije nego je neko primjetio njegov rad
„Vježba, vježba i vježba. Ne mogu dovoljno naglasiti važnost vježbe. Posvetio sam se zanatu na duge staze, kako bih postao bolji u tipografiji i crtanju slova. Za ovo vam ne trebaju nikakvi moderni alati, sve što je potrebno da počnete crtati su papir i olovka. Kada primijetite da ste napredovali i da se vaše vještine razvijaju, obratite se članovima porodice, prijateljima i lokalnim kompanijama, kako biste vidjeli da li im je potrebna pomoć u vezi sa bilo kakvim brendiranjem, reklamiranjem, enterijerima, odnosno sa bilo čim što vam može omogućiti da iskoristite svoj zanat. Čitanje dizajnerskih knjiga je na mene ostavilo veliki uticaj, gledanje različitog dizajna iz prošlosti i korištenje istog kao inspiracije za moje dizajne. Svi imaju tendenciju da gledaju Instagram i Pinterest, međutim nakon što počnete viđati iste trendove, kod mene se pokazalo boljim okrenuti se knjigama i potražiti ideju za nove projekte u njima“, kazao je black.
Selekcija i pravljenje odgovarajuće tipografije su po mišljenju ovog dizajnera najvažniji u grafičkom dizajnu. Dodaje da tipografija daje karakter i ima emotivnu ulogu u svakom dizajnu, čak i ako to niko ne primjeti.
Kao njegov najveći ponos, Black je izdvojio projekat sa OFFF Dizajn festivala u Barseloni 2019. gdine, gdje je u saradnji sa OFFF x Moritz – om radio na brend aktivaciji.
„Napravio sam instalacije šarenih slova, prilagođavajući ikonični model automobila Seat 600, koji je prikazivao Moritzove vrijednosti i moderna značenja pomiješana sa OFFF-ovim beskonačno kreativnim vibracijama. Ovo je bio zaista nevjerovatan projekat na kojem sam radio. Prvi dan sam držao predavanje na Festivalu, a reakcija publike je bila toliko pozitivna i fantastična, da je razvila fascinantan dijalog između prisutnih i mene, koji su na kraju došli da vide moj performans sa instalacijom na automobilu. Ljudska interakcija i reakcija na instalaciju, koja je nastajala pred njihovim očima bila je zaista izvanredna, a meni je ovaj projekat pružio priliku da upoznam mnogo sjajnih osoba. Gledati kako moja instalacija izaziva osmijeh na ljudskim licima, bilo je zaista posebno, a zbog širokog angažmana na društvenim mrežama, na kraju je postala orijentir za turiste u Barseloni i mjesto za odličnu selfie fotografiju“ , rekao je Black.
Svaki projekat za Black-a predstavlja saradnju. Ističe da je građenje odnosa sa klijentom, brendom ili agencijom ključno ali i neophodno za krajnji ishod koji se želi postići, te da se od početnih informacija razvijaju ideje i inspiracija.
Craig Black je suosnivač Creative Inverclyde-a , društvene kompanije koja ima za cilj da iskoristi kreativni sektor kreativni sektor kao jezgro pozitivnih društvenih promjena širom Inverclydea i Škotske.
„Nedavno sam udružio snage sa dva nevjerovatna ljudska bića – Lousie Hunter i Andrew Bowmanom, kako bismo zajedno osnovali preduzeće Creative Inverclyde. Izuzetno sam strastven u pomaganju drugima i doprinosu svojoj lokalnoj zajednici. Creative Inverclyde ove godine, radi na nekim zaista nevjerovatnim projektima, koji će donijeti velike promjene u Škotskoj (nadamo se i šire). Jedna od najbrilijantnijih stvari ove inicijative jeste to, što ona okuplja zajednicu ljudi i podstiče ih da budu kreativni, te stvore pozitivan ishod. To je inicijativa za promjenu života i izuzetno sam ponosan, što sam pokrenuo ovaj projekat“, navodi Black.
Publiku na 5. Play Media Day konferenciji kroz razgovor „Craft your fruture“ želi podstaknuti kreativce na otključavanje njihovog punog potencijala i ostvarenje vlastitih snova, bez obzira na izazove i nevolje sa kojima su suočeni.
„Publika će naučiti šta je to, što je najpotrebnije kako bi čovjek postao cijenjen i poznat u svom poslu. Naučiće korisne korake o tome kako generisati posao i kako se povezati sa drugim kreativcima, kompanijama i klijentima. Pričaću i o važnosti bavljenja mentalnim zdravljem, te kako sve negativno pretvoriti u pozitivno. O snazi ličnih projekata. Zatim, o tome kako unaprijediti svoje poslovanje, bez ikakve finansijske sigurnosne mreže. O prednostima doprinosa svojoj zajednici“, tvrdi Black.
Dodaje da će to biti inspirativan, zabavan i zanimljiv razgovor, te da jedva čeka da podijeli svoje iskustvo na Play Media Day konferenciji!
Više o petom regionalnom komunikacijskom događaju Play Media Day, dostupno je na www.playmediaday.com. Obezbijedi svoje mjesto na vrijeme, među više od 1000 učesnika iz oblasti kreativne industrije, uz 50% popusta do 01.03. Vidimo se na Play Media Day 05! Komunikacija je beskonačna.