NJUJORK, Najpopularnija destinacija na internetu je Fejsbuk, gdje ljudi troše 14 odsto svog vremena, dok je drugi po popularnosti You Tube na kome provode 6,2 odsto vremena.
Do tih podataka došla je banka Sitigrup koja je riješila da razjasni čime za bave ljudi kada idu na globalnu mrežu, prenio je ruski sajt Finmarket.ru.
Prije pet godina korisnici interneta u svijetu trošili su na Fejsbuku ukupno 2,2 odsto vremena koje su provodili “onlajn”. To je bio tek sedmi po popularnosti sajt u svijetu.
Fejsbuk je sada, sa 14 odsto vremena koje ljudi provode na njemu, više nego dvostruko posjećeniji od najbližeg konkurenta You Tube-a.
Fejsbuk je lider po popularnosti i među korisnicima mobilnih uređaja. Na tom sajtu ili aplikacijama korisnici provode više od 20 odsto od ukupnog vremena na mreži.
Za pet godina desetina najpopularnijih sajtova radikalno je promijenjena. Najpopularniji sajtovi postale su socijalne mreže i različiti servisi, pokazalo je istraživanje Sitibanke.
To se u prvom redu odnosi na Fejsbuk, You Tube i Gugl. Udio Gugla je 2008. godine bio 3,4 odsto, a sada je 5,4 odsto. Popularnost You Tube-a je porasla sa 3,1 odsto 2008. godine na 6,2 odsto danas.
Među deset najpopularniji sajtova ušle su i ruske društvene mreže Mail.ru, sa nevelikim udjelom od 1,3 odsto, kao i VK.com, sa 1,1 odsto. Ruskih sajtova 2008. godine nije bilo, podsjeća Finmarket.
Takođe, u proteklih pet godina osjetno je smanjena popularnost Jahua sa 9,1 odsto 2008, kada je bio drugi po popularnosti, na sadašnjih 3,9 odsto.
Prije pet godina najpopularniji je bio sajt Microsoft, na kome su korisnici provodili 12,6 odsto svog “onlajn” vremena. Njegov udio je sada smanjen na 2,4 odsto.
U posljednjih godinu dana popularnost društvene mreže Fejsbuk je nastavila da raste, kako među korisnicima kompjutera, tako i kod vlasnika mobilnih uređaja.
Istovremeno su među vlasnicima smartfona sve popularniji Instagram i Amazon, dok na Tviteru i mreži You Tube provode sve manje vremena. Tanjug