PARIZ, Francuski proizvođač automobila PSA Peugeot Citroen prodao je lani 2,2 odsto manje novih vozila nego godinu dana ranije, saopštili su danas iz te kompanije. Time je prošla godina ipak predstavljala poboljšanje u odnosu na 2008., kada je prodaja Citroena smanjena za 3,5 odsto. U 2009. francuski je proizvođač prodao ukupno 3,19 miliona automobila, čime je njegov udio u svjetskom tržištu povećan na 5,1 odsto.
U Evropi je francuska kompanija prodala blizu 2,2 miliona vozila, što je 3,7 odsto manje nego u 2008. Njezin udio na evropskom tržištu porastao je na 13,7 odsto a prodaja je smanjena za 5,4 odsto. Prodaja izvan Evrope porasla je 2,4 odsto i njezin je udio u ukupnoj prodaji iznosio 33,1 odsto, u poređenju s 31,6 odsto u 2008.
U Kini se prodaja grupe povećala za 52 odsto na 272 hiljade vozila, čime je ta zemlja postala drugo po veličini tržište francuskog preduzeća. Glavni su motor rasta prodaje u Kini bili dva uspješna modela Peugeota 207 i dva Citroena C-klase.
U ovoj godini kompanija je najavila da očekuje znakove oporavka širom svijeta, s izuzetkom Evrope, koja će vjerojatno ponovno zabilježiti pad prodaje nakon ukidanja ili smanjivanja programa podsticaja za zamjenu starih modela novijima, ekološki prihvatljivijima, navodi se u Citroenovu saopštenju. Poslovni.hr