BEOGRAD, Poslije vladine odluke o povećanju akciza na neke proizvode u skladu sa stopom rasta cijena na malo, maloprodajne cijene su uvećane za povećanje akciza na proizvode.
Kompanije su se uglavnom odlučile da zadrže proizvođačke cijene na istom nivou, pa je direktor prodaje Apatinske pivare Vladan Matić rekao da će proizvođačke cijene, bez obzira na veće akcize za gorivo, ostati iste, ali da će za krajnje potrošače doći do rasta cijena od 2,7 odsto.
„Apatinska pivara će nastaviti da posluje sa istim proizvođačkim cijenama na tržištu Srbije, ali pošto je, prema odluci Vlade, došlo do povećanja akcize na pivo sa 15 na 16,65 dinara po litru, to za pivarsku industriju i potrošače praktično znači da će doći do blažeg porasta cijena“, objasnio je Matić.
Direktor za korporativne i regulatorne poslove “Britiš amerikan tabaka” (BAT) za Istočni Balkan Srđan Lazović rekao je da je ta kompanija povećala maloprodajne cijene 18. januara, u prosjeku za deset dinara, ali da su, u cilju repozicioniranja određenih proizvoda, neke maloprodajne cijene ostale nepromjenjene.
On je ukazao da je do povećanja cijena došlo kao odgovor na povećanje nominalnog iznosa specifičnog dijela akcize kao i nedavno usvojene odluke Vlade Srbije o usklađivanju specifičnog dijela akcize sa stopom rasta cijena na malo za drugo polugođe 2009. godine, tako akciza na kutiju cigareta iznosi 17,27 dinara dinara.
U kompaniji “Filip Moris” kažu da su oni prvi, odmah poslije Nove godine, uskladili cijene sa novim akcizama i da novo poskupljenje neće razmatrati do njihovog novog pomjeranja, dok u pivari Karlsberg još uvijek nisu donijeli odluku.