BEOGRAD,Potpredsjednik Vlade Srbije i ministar ekonomije Mlađan Dinkić rekao je da je cijena za Naftnu industriju Srbije /NIS/ preniska i najavio raskidanje ugovora sa koncesionarom za autoput Horgoš – Požega, kao i intenziviranje pregovora sa italijanskim “Fijatom” i prodaju 390 firmi.
Dinkić je na konferenciji za novinare rekao da će insistirati da se dobije adekvatna cijena za NIS u direktnim pregovorima sa ruskom stranom nakon ratifikacije energetskog sporazuma u Skupštini Srbije, kao i da postoji ideja da on vodi te pregovore.
On je naveo da bi ugovor mogao biti izmijenjen tako što bi bio prihvatljiv objema stranama, pa bi Srbija preuzela dio investicija u NIS-u, a Rusi bi povećali cijenu za udio koji kupuju.
Ranije je bilo najavljivano da bi ruski “Gasprom” za 51 odsto NIS-a trebalo da plati 400 miliona evra i još 500 miliona evra kao investicije za modernizaciju NIS-a.
Dinkić je najavio da će početkom sljedeće sedmice, na nivou saradnika, biti intenzivirani pregovori o strateškom partnerstvu kragujevačke fabrike automobila “Zastava” i italijanskog “Fijata”.
Ministar ekonomije Srbije je naveo da je još jedan svjetski proizvođač automobila “poslao signal” da je spreman da razmotri proizvodnju u Srbiji i da će o tome biti vođeni pregovori u drugoj polovini avgusta, ali nije naveo o kome je riječ.
Prema Dinkićevim riječima, Ministarstvo ekonomije Srbije nije spremno da prihvati ustupke koncesionaru za izgradnju autoputa Horgoš – Požega i očekuje da će taj ugovor biti raskinut.
“Mi nismo spremni da prihvatimo ustupke koncesionaru, koji znače i prihvatanje devet faktičkih promena osnovnog ugovora, niti da idemo na aneks ugovora kojim bi garantovali protok saobraćaja i time zapravo rekli da ćemo iz budžeta da pokrivamo eventualne gubitke koncesionara”, istakao je Dinkić.
On se založio da se autoputevi u Srbiji grade iz klasičnih izvora finansiranja, a ne putem koncesije dodajući da će vjerovatno biti održan sastanak sa koncesionarem na kome bi trebalo da bude dogovoreno “da se suštinski iskoriste projekte koji su do sada rađeni, a da se ugovor o koncesiji raskine”.
Dinkić je dodao da koncesionar nije ispunio ono što je potpisao, nije krenuo u radove, nije zatvorio finansijsku konstrukciju, što znači da nije sposoban da realizuje ugovor.